י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"נכנסים לעבודה אינטנסיבית"

ראש הממשלה מתייחס להדחת כלפון ומציב יעד להעברת התקציב

אחרי שהחליט להורות למתן כהנא להתפטר מתפקיד השר לשירותי דת ולהדיח את חבר הכנסת יום טוב כלפון, ראש הממשלה מתייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, למהלך, ומציג את השיקולים שעמדו מאחוריו  | בנוסף, מסמן בנט את החודש הבא כייעד להעברת התקציב וקורא לשרים להירתם ל"עבודה אינטנסיבית"

ראש הממשלה מתייחס להדחת כלפון ומציב יעד להעברת התקציב
נפתלי בנט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בקואליציה ממשיכים במשימת ההישרדות, וראש הממשלה נפתלי בנט קורא היום (ראשון) לשרים להירתם למשימה הבאה - העברת התקציב, ורומז כי הדחת כלפון הייתה נצרכת עבור המשכיות הממשלה.

בפתח ישיבת הממשלה השבועית, בנט חזר על המסר כי "לאחר שנים של הזנחה ישראל חזרה להיות מנוהלת", וטוען כי לישראל אסור "להידרדר חזרה למשטר של בחירות אינסופיות ושיתוק. השנה האחרונה הוכיחה שאפשר לעבוד יחד".

הוא הגיב גם להחלטה להדיח את חבר הכנסת יום טוב כלפון, שנכנס מתוקף החוק הנורבגי, על ידי התפטרות השר כהנא מתפקידו וחזרתו לכנסת: "אנחנו מהדקים את השורות כדי להמשיך את הצמיחה ולקיים את הממשלה".

לאחר שבמשרד האוצר החלו לעבוד על כך, ראש הממשלה סימן גם את העברת התקציב בחודש הבא, יוני, כמטרה. זאת על אף היעדר רוב לקואליציה: "אנחנו נכנסים לעבודה אינטנסיבית בעניין. אני מצפה ובטוח שכל שרי הממשלה יירתמו למשימה".

הקואליציה, כזכור, איבדה את הרוב של 61 לאחר פרישתה של עידית סילמן, מה שמן הסתם יקשה על העברת התקציב. באם אכן התקציב יעבור הוא יבטיח עוד זמן הישרדות לממשלה. בקואליציה עדיין ינסו לגרום לסילמן לתמוך, להיעדר או להימנע - שכן סנקציית "ההפרשה" עדיין מרחפת בחלל האוויר. דרך נוספת היא שידול חברי 'הרשימה המשותפת' לתמיכה, אך באגף הימני בקואליציה יש מי שמתנגדים לכך.

נפתלי בנט תקציב המדינה ישיבת הממשלה יום טוב חי כלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד