ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
החרדים יפעילו לחץ

המבחן הראשון של סילמן: מינוי כהנא לשר הדתות

פרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן משורות הקואליציה עוררה הדים רבים וזעזעה את המערכת, אך למעשה עד כה לא נקטה סילמן באף צעד אקטיבי ולא הצביעה נגד החלטת הממשלה | אך לא עוד, בקרוב תיאלץ סילמן להתמודד במבחן הראשון מאז פרשה, החלטה שאולי תעלה לה בתפקידה 

המבחן הראשון של סילמן: מינוי כהנא לשר הדתות
מתן כהנא ונפתלי בנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז פרשה חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, היא לא עשתה מעשה שמעיד על ניתוק ממנה. זאת מפני החשש כי היא תוכרז כפורשת או תודח מראשות ועדת הבריאות. אך לא עוד, וכבר בקרוב תתייצב סילמן בפני המבחן הראשון.

בקואליציה ינסו להביא כבר בתקופה הקרובה את מינויו מחדש של חבר הכנסת (החל מהערב) מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת, אחרי שביום שישי הוא פרש כדי לחזור לכהן כחבר כנסת מן השורה.

חזרתו של כהנא לשולחן הממשלה ולמשרד לשירותי דת בתפקיד שר דורשת את אישור הכנסת ולכך נדרש רוב שיצביע בעד, כך שהכל תלוי בהצבעתה של חברת הכנסת סילמן שאמנם פרשה מהקואליציה אך טרם פעלה נגדה בפועל.

כדי להביך את כהנא, החרדים יפעילו את מלוא המאמצים למנוע את חזרתו של כהנא לתפקיד שר, הערכה היא כי חרדים יצליחו לשכנע את הרשימה המשותפת כמו את ח"כ עמיחי שיקלי להתנגד למינוי כך שהכל יהיה תלוי בידיה של ח"כ סילמן.

באם סילמן תיעדר מההצבעה, יושג הרוב לחזרתו של סילמן לתפקיד שר. אך באם סילמן תתייצב במליאה ותצביע לראשונה נגד עמדת סיעת ימינה, מינויו של כהנא לתפקיד שר לא יאושר והוא יאלץ לכהן כסגן שר תחת ראש הממשלה נפתלי בנט שיכהן כשר באופן רשמי בלבד.

בימינה כבר מעבירים מסרים לח"כ סילמן כי באם תמנע את מיניו של כהנא לשר, היא תודח באופן מידי מראשות ועדת הבריאות. תפקיד שיעבור לידי ח״כ שירלי פינטו שדרשה את התפקיד מייד עם פרישתה של סילמן לפני כחודשיים.

עידית סילמן מבחן מתן כהנא שר הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד