י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הנציג החרדי ניסה לבטל

יביא לעימות? הח"כים נערכים לסיור בהר הבית

לאחר שבחודש שעבר הודיעה על כוונתה לקיים סיור בהר הבית לחברי ועדת החינוך, חברת הכנסת שרן השכל כבר סימנה את תאריך העלייה לשבוע הבא - אך עדיין ממתינה לאישור כוחות הביטחון וקצין הכנסת. לא כל חברי הועדה צפויים להגיע | הסיור עשוי לעורר עימות בתוך הקואליציה מצד רע"מ 

יביא לעימות? הח"כים נערכים לסיור בהר הבית
הר הבית בצום תשעה באב צילום: Jamal Awad/Flash90

סיור הח"כים בהר-הבית שיוזמת חברת הכנסת שרן השכל נקבע לשבוע הבא (חמישי) בצל האפשרות שהמהלך יוביל לעימות בקואליציה, אך גורמי הביטחון טרם אישרו את קיומו.

יו"ר ועדת החינוך השכל מתכננת לקיים סיור לחברי ועדת החינוך בהר הבית, כחלק מהמטרה ללימוד על המקום בבתי הספר. גורמי הביטחון וקצין הכנסת עדיין לא אישרו את הסיור, שיתקיים בצל המתיחות הביטחונית, כשכמובן שיש לו גם קונוטציה פוליטית והוא עשוי להשפיע על הקואליציה.

הסיור עשוי לעורר עימות בקואליציה מצידה של רע"מ, שהקפיאה את פעילותה בעיקר בשל המהומות בהר. המפלגה כעסה גם על עלייתו של יום טוב כלפון מ'ימינה', שהודח בסוף השבוע האחרון. הח"כ לשעבר פעל לפתיחת הר הבית ליהודים ביום העצמאות, אף העביר לרה"מ בנט מכתב של ארגוני הר הבית ושוחח איתו ולפי כמה דיווחים בעקבות כך ברע"מ דרשו שיודח.

מנסור עבאס. יגיב? קרדיט: פלאש 90

מטעמה של השכל עדיין לא התחילו לעבוד על תיאום הגעה מול חברי הועדה, כיוון שעדיין לא ניתן כאמור אישור, אך ההערכה היא שאם יתקיים כמובן נציגת רע"מ בועדה, חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין, לא תגיע. חבר הועדה אלון טל טרם הכריע אם להגיע גם הוא, בשל עומס בלו"ז.

גם חבר הכנסת מאיר פרוש מ'יהדות התורה' לא יגיע לסיור. פרוש, שלא עולה להר בגלל פסיקת רבותיו והרבנות הראשית, מחה בדיון סגור של הועדה שנערך ביום שני שעבר על העלייה, וסיפר שהוא ניסה לשכנע כמה פעמים את השכל לבטל את הסיור.

מדוברות ועדת החינוך נמסר: "כמו כל סיור ועדה שדורש אישורים, הוגשו בקשות גם לסיור האמור ב-26 במאי. אנו עדיין ממתינים לאישורים מגורמי הביטחון, גם של קצין הכנסת".

הר הבית שרן השכל ועדת החינוך מפלגת רע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד