י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאיים על הליכוד

מנכ"ל הכנסת דורש מהח"כים לשלם על הנזק לשולחנות

חברי כנסת מהליכוד הסירו מחיצות בכנסת שהיו במקום בשנתיים האחרונות בגלל הגבלות הקורונה. מנכ"ל הכנסת, גיל סגל, שיגר מכתב חריג לחברי הכנסת אמיר אוחנה ושלמה קרעי, ודרש מהם לשלם על הנזק שנגרם לשולחן באולם

מנכ"ל הכנסת דורש מהח"כים לשלם על הנזק לשולחנות
סיעת הליכוד עם המחיצות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באחרונה הוסרו כל המגבלות שליוו את הכנסת בשנתיים האחרונות בהן השתולל נגיף הקורונה. לצד ביטול חובת המסכות והפסקת הגבלת ההתקהלות, הוסרו גם המחיצות השקופות שהפרידו בין הח"כים בדיוני ועדות הכנסת. חלק מהמחיצות הוסרו על ידי חברי כנסת שכעת נדרשים לשלם על נזק שנגרם לרכוש הכנסת.

בחודש האחרון הסירו בכנסת את המחיצות המודברות שהודבקו לשולחנות בכנסת. במהלך ישיבת סיעה שקיימו בסיעת הליכוד הסירו בכוחות עצמם חברי הכנסת אמיר אוחנה ושלמה קרעי חלק מהמחיצות ולפי מנכ"ל הכנסת נגרם נזק לשולחן במקום.

בשבוע שעבר שיגר מנכ"ל הכנסת גיל סגל מכתב חריג לחברי הכנסת אמיר אוחנה ושלמה קרעי, ודרש מהם לשלם על הנזק שנגרם לשולחן באולם ירושלים בכנסת שם התכנסו חברי הליכוד. סגל מאיים כי עד שלא ישלמו נציגי הליכוד לא יוכלו יותר להתכנס לישיבות סיעה באולם ירושלים.

"לצערי, מצאתם לנכון לעקור בחוזקה את המחיצות תוך גרימת נזק הן למחיצות והן לשולחן עצמו", כתב המנכ"ל סגל במכתב. בשגרה התלונה הייתה עולה לדיון בוועדת האתיקה שטרם הוקמה בעקבות חילוקי הדעות בין הליכוד לקואליציה על הרכבי הוועדות, כשלפי המנכ"ל הוועדה הייתה מחייבת אותם לשלם.

ח"כ אוחנה השיב למנכ"ל הכנסת וכתב: "נדהמתי לגלות את המכתב שהפצת בתפוצה כה רחבה, מבלי שקדמה לו כל שיחה לבירור הנטען בו. סדרני הכנסת ביצעו את ההסרה בעצמם בדיוק באותו אופן, בסיוע חלק מהח"כים – בהם גם אני. בהסרה לא נגרם שום נזק לשולחן. מספר הטלפון הנייד שלי ידוע לך היטב, יכולת לשאול ולברר. תמהני מדוע החלטת תחת זאת לשלוח את מכתבך בתפוצה רחבה כל כך? תעלול יחצ"ני? אקט פוליטי? הקצאת האולמות בכנסת לא תיעשה על-פי גחמות של יש עתיד אלא על פי גודל סיעות הכנסת", כך אוחנה.

חבר הכנסת שלמה קרעי תקף אף הוא את המנכ"ל: "מחפיר שמנכ"ל הכנסת החליט לעשות סיבוב תקשורתי, בתפוצה רחבה, על חברי כנסת מבלי לדבר איתם אפילו בטלפון קודם לכן. לאחר ששלח את מכתבו החצוף והשקרי, התקשרתי אליו והסברתי לו שהמחיצות הורדו מאז הדיון של חה"כ שיקלי, בסיוע הסדרנים, בוועדת הכנסת ובוועדות נוספות, ואיש לא העיר על כך, ובאולם ירושלים היה אותו הדבר בדיוק. חבל שהמנכ"ל חושב שהוא עדיין בתפקיד פעיל "יש עתיד" ומנצל את מעמדו לפוליטיקה קטנה ועלובה התנהלותו, כמו גם ההתנהלות הבריונית של הבוס שלו יו"ר הכנסת, הן בושה לכנסת ישראל".

שלמה קרעי אמיר אוחנה משכן הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד