כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקורונה משתוללת

קוריאה הצפונית מתמודדת עם מצב בלתי מוכר

במשך שנתיים העולם כולו התמודד עם נגיף הקורונה, ולאחר מאמצים רבים שכללו סגרים, בידודים וחיסונים, העולם יצא מהנגיף בשן ועין עם מיליונים שמתו ונזק עצום לכלכלה העולמית. אך בצפון קוריאה לא רצו להתנהל על פי ארגון הבריאות העולמי, וטענו כי הם ללא קורונה כלל, בימים האחרונים הקורונה החלה להשתולל במדינה

בדיקות קורונה: אילוסטרציה
בדיקות קורונה: אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בקוריאה הצפונית טענו עד לפני כמה ימים בתוקף, כי במדינה לא אובחן אפילו מקרה אחד בודד של תחלואה בנגיף. עם פרוץ המגפה סגרה קוריאה הצפונית את גבולותיה באופן הרמטי ומאז ועד כה אין יוצא ואין בא, למעט במקרים חריגים ולאחר נקיטת אמצעים נוקשים מאוד של בידוד ארוך טווח כדי למנוע את הכנסת המחלה אלשטחי המדינה.

אבל בשבוע שעבר נפל דבר: לראשונה הודתה הממשלה הצפון קוריאנית כי התגלו מקרים רבים של תחלואה בשטחה, ובסוף השבוע כבר הצהיר הרודן קים ג'ונג און בהודעה חצי רשמית, שמדובר באסון של ממש, משום שהמדינה מתמודדת עם גל תחלואה של וריאנט אומיקרון, שגואה במהירות ומפיל חללים ברחבי המדינה.

עד כה מתו כמה עשרות חולי קורונה, כך לפי הדיווחים הרשמיים, אבל מאות אלפים כבר נדבקו וההערכה היא שמספר הנדבקים יהיה גבוה במיוחד, משום שווריאנט אומיקרון פוגש מדינה שכמעט ולא התמודדה עם הגרסאות הקודמות של הנגיף, מה שהופך את האזרחים חשופים לרמת מסוכנות גבוהה יותר של הנגיף.

בעבר הציעה הקהילה הבינלאומית לשלוח מיליוני מנות חיסון לקוריאה הצפונית שסירבה לקבל את המשלוחים בטענה שאין לה כל צורך משום שהיא מוגנת לחלוטין מפני הנגיף. בסוף השבוע הודיעה קוריאה הדרומית כי שיגרה הצעה לשכנתה הצפונית, לשליחת חבילות של סיוע וציוד רפואי.

צפון קוריאה קורונה חולי קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד