י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא רואה בעיניים

למרות התיעוד: ח"כ כסיף מכחיש שתקף שוטר

ח"כ עופר כסיף התייחס לעימות האלים שלו עם המשטרה והתיעוד בו הוא נראה מכה את אחד השוטרים. כסיף טען כי "מנקודת מבטו" אחד מהשוטרים איים עליו. כסיף מכחיש כי היכה את אחד השוטרים וטען "הוא דחף לי את היד לפנים ואני הדפתי אותה"

למרות התיעוד: ח"כ כסיף מכחיש שתקף שוטר
ח"כ כסיף מכה שוטר צילום: מתוך הסרטון

לאחר שחבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת תועד בסוף השבוע כשהוא מתעמת ומכה שוטר בדרום הר חברון, הסביר כסיף בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, את מה שהתרחש, מ"נקודת מבטו".

"קודם כל בואו נתחיל באמת מההתחלה", אמר ח"כ כסיף בפתח השיחה, ושחזר את שאירע: "הרבה מאוד אנשים מכל הארץ התארגנו להגיע להבעת הזדהות עם התושבים של הר חברון, מנעו מאיתנו להגיע להפגנה, היינו בכמה נקודות שצערו אוטובוסים ונוסעים. בנקודה שאני הייתי ביקשתי להיכנס לאיזשהו שביל שם עם הרכב, השוטרים בניגוד לחוק מנעו ממני להיכנס וכך פגעו בחסינות שלי".

בתגובה לתיאורו, תהו המגישים: "למה התעקשת?" וח"כ כסיף השיב כי "משום שרציתי להמשיך לכיוון האזור. זה לא היה בכיוון שעצרו אותנו, זה היה בכיוון אחר, בכיוון שעצרו אותנו לא המשכנו".

המגיש התעקש כי הוא פגע באחד השוטרים שנכחו במקום עם רכבו, וחבר הכנסת התנגד בנחרצות: "לא נכון, לא נכון עובדתית. כשאני מנסה לעבור וחוסמים אותי, ואני אומר להם 'יש לי את החסינות', אחד מהשוטרים הגיב ואמר לשוטר אחר 'אם הוא נוסע אני הורג אותו', זה מתועד והיום יופצו הסרטונים. "זה לא הופץ משום שלא כל החומר היה בידיים שלי", טען כסיף, "אני לא נוגע בשוטר שיהיה ברור. השוטר שמאיים להרוג אותי או לירות בי אומר את זה לשוטר שאחר כך רואים אותי בסרטון כאילו מכה אותו. לאחר מכן, כשראה אותי נוסע עם הרכב ולא פוגע בשוטר, השוטרים שאתם מדברים עליו נותן מכה על הרכב כמו שאתם רואים ולאחר מכן וגם זה יש לי סרטון מתועד, הוא דוחף לי את היד לפנים וכשאני מזיז לו את היד זה מה שרואים".

כסיף ממשיך ומתעקש בריאיון: "לא נגעתי בו, בוודאי שלא הייתה לי כוונה לגעת בו. הוא לא נפגע, זה ממש לא נכון. אחר כך הוא צועק 'אתה לא תיצמד אליי'. יש לי גם את הסרטון הזה מהזווית ההפוכה שלא הראו בטלוויזיה שרואים שהוא דוחף לי את היד לפנים ואני הודף אותה. כשאני הודף לו את היד אז זה נראה מהזווית שהציגו בתקשורת כאילו אני נותן לו מכה. לא תקפתי, לא אתקוף זו לא דרכי. אני מתנגד לתקיפות כאלה, לצערי פעם אחר פעם המשטרה משקרת".

"אתה יכול להתנצל בפני אותו שוטר?", שאל יוכפז, וח"כ כסיף ציין: "אין לי על מה להתנצל, אני לא פגעתי בו". עוד המשיך חבר הכנסת לטעון כי השוטר היה הראשון לערב מגע פיזי בעימות שהתפתח בין השניים: "זו לא הגנה עצמית כי אני לא רוצה להגיד שהוא הכה אותי. אני לא אומר שהוא הכה אותי, אני אומר שהוא דחף לי יד לפנים. אני באופן אינסטינקטיבי הדפתי את היד שהוא דחף לי לפנים ואז בנקודה הזו מה שהראו בתקשורת זה כאילו אני נתתי לו מכה ואני תקפתי. זה לא נכון. תשמעו חברים, המשטרה לא רק שהיא פועלת באלימות, ראינו את זה בהלוויה אתמול ובאלף מקומות אחרים, היא גם באופן שיטתי משקרת".

יוכפז ביקש להזכיר כי ישנו סרטון המראה את השתלשלות האירוע בו נראה חבר הכנסת פוגע בשוטר קלות עם רכבו, וכסיף הכריז: "אני אומר שוב בפעם החמישית - לא נגעתי בו ולא תקפתי אותו. יש לי את הסרטונים שמוכיחים שאיימו לירות בי ושהוא דחף לי את היד לפנים. יצאתי מהרכב וצעקתי על השוטר 'מה אמרת אתה איימת לירות בי? תן לי את הפרטים שלך', הוא סירב לתת לי את הפרטים שלו, כל זה מתועד".

עופר כסיף תקיפת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד