כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מחרי המזון מאמירים

המשטר האיראני ירה למוות במפגינים, אחד מהם נורה בביתו

לפחות 5 מפגינים נהרגו בהפגנות בסוף השבוע באיראן נגד המשטר. המפגינים מחו נגד המדיניות הכלכלית החדשה שהובילה לעלייה מסיבית במחירי המזון. גבר נורה בביתו כשצפה בהפגנה מהחלון

המשטר האיראני ירה למוות במפגינים, אחד מהם נורה בביתו
כוחות המשטר האיראני בהפגנה צילום: Iran internationa

המשטר האיראני ירה למוות בשלושה מפגינים בחוזסטן, שמחו על מחירי המזון. לטענת חברי פרלמנט איראניים, "לא היו יותר משבעים איש" שהפגינו. לטענתם המפגינים לא היו מקומיים ובאו ממקומות אחרים. בחשבון הטוויטר של האופוזיציה, דווח ביום שישי כי כוחות הביטחון ירו ביום חמישי בשלושה מפגינים. בשבת דווח על מקרי מוות נוספים של מפגינים במקומות נוספים.

על פי דיווחים ברשתות החברתיות, פיש-עלי גלבי, גבר בגיל העמידה, נורה בראשו ביום שישי כשעמד מול החלון בתוך ביתו וצפה בהפגנות. סרטון שפורסם בטוויטר מציג אותו על הרצפה בתוך ביתו כשגברים ואישה נוספים בזירה מייללים ובוכים. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

 

דיווחים ברשתות החברתיות כינו את אחד הקורבנות בשם חמיד גאסמפור, צעיר, שגם הוא נורה ברחוב ביום שישי בערב ומת בבית החולים. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות מציג אותו על הקרקע לאחר שנורה גם הוא בראשו. תיעוד המחאות בימים האחרונים ברשתות החברתיות מועטות מכיוון שהממשלה האטה או סגרה לחלוטין את הגישה לאינטרנט באזורים שבהם התקיימו הפגנות כדי למנוע העלאת סרטונים לרשתות החברתיות.


שלושה מהמפגינים שנורו בראשם למוות: צילום Iran internationa

התקשורת האיראנית נמנעה במידה רבה מכל דיווח על ההפגנות. ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח, כי משרד המודיעין אסר על התקשורת להשתמש בתיאורים מסוימים בדיווחים שלהם, כולל "עימות אלים", או "התנגשות עם אנשים" כאשר מתייחסים לכוחות הביטחון.

איראן כלכלת איראן הפגנות באיראן ירי בראש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד