כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אנשי 'שובו בנים' נערכים: החופש הגדול במרוקו

מי העבריין שצמוד אל הרב אליעזר ברלנד במרוקו ודואג לכל מחסורו? • למי תרם הבדרן אלי יצפאן שני כרטיסי טיסה? • והאם הרב יטוס גם השנה לאומן לקראת ראש השנה?

הרב ברלנד. צילום: קובי הר צבי
הרב ברלנד. צילום: קובי הר צבי

הנסיעה של חסידי 'שובו בנים' בתשעה באב למרוקו - עליה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - ממשיכה לעורר הדים בכלי התקשורת: עיתון 'מעריב' מפרסם הבוקר (ג') כתבה נרחבת על הנסיעה המתוכננת. "האברכים שנוסעים עומדים לשהות לצד הרב לאורך רוב תקופת החופש הגדול".

רבים מהחסידים כבר החלו לשכור דירות וחדרים מתושבים מקומיים. "הרב שוהה באזור שבו מתגוררות משפחות יהודיות, כך שהחסידים ישכרו דירות בקבוצות, במטרה להוריד את העלויות הכספיות".

ב'שובו בנים' מספרים, כי הרב ברלנד עצמו מתגורר בווילה מפוארת, שהקצה עבורו אחד מראשי הקהילה היהודית המקומית. אחד ממקורבי הרב אומר: "אותו יהודי עשיר מממן את שהותו של הרב במרקש".

אחת הדמויות המפתיעות שצמודות לרב ברלנד במרוקו הוא העבריין הירושלמי גבי בן הרוש. לדברי תלמידים בישיבה, בן הרוש מלווה את הרב כמעט בכל מקום ולא זז ממנו. "בן הרוש מאמין ברב ברלנד באמונה שלמה ולעתים גם ישן איתו בדירתו", מספר אברך ששוהה כעת במרוקו. "הוא באופן אישי דואג לו לאוכל, לשתייה ולספרי לימוד. הוא גם נוהג לקחת את הרב לקברי צדיקים, שם הרב מתפלל להצלחת עם ישראל".

בסביבתו של הרב ברלנד סיפרו כי הוא ממשיך לקיים סדר יום רגיל, במסגרתו הוא מקבל תלמידים, לומד, מתפלל ומשוחח עם יהודים מכל העולם ומייעץ להם בעינייניהם השונים. לדבריהם, בשבועות האחרונים התקיימו בבית בו שוהה הרב ברלנד שלוש בריתות. מדובר בשני תינוקות למשפחות מהקהילה היהודית באזור מרקש, ובמשפחה מישראל שהטיסה את בנה הפעוט, כדי שהרב ישמש כסנדק.

הדילמה הגדולה בסביבת הרב היא האם לנסוע גם השנה לאומן שבאוקראינה בראש השנה, כדי לעלות על קברו של רבי נחמן. הרב ברלנד נחשב לאחד מפורצי הדרך לאומן, והוא ממייסדי ההגעה אל קברו בראש השנה, עוד בעידן שלאחר נפילת ברית המועצות.

בתוך כך נודע, כי הבדרן אלי יצפאן, הנחשב מקורב לרב, תרם שני כרטיסי טיסה למרוקו עבור שניים מתלמידיו של הרב ברלנד. בשיחה עם 'מעריב' אישר יצפאן את הדברים, אך אמר כי הוא אינו מעוניין לדבר על הרב. "תרמתי שני כרטיסים לתלמידים של הרב שלומדים איתי תורה", אמר יצפאן.
הרב אליעזר ברלנד מרוקו אלי יצפאן מרקש אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד