י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התרברב ברצח אזרחים

חייל רוסי לאשתו: "הם בכו והתחננו, יריתי בהם בכל זאת"

כוחות הביטחון של אוקראינה פרסמו הקלטת אודיו בין חייל רוסי לאשתו בה הוא נשמע מספר כי ירה בראשם של אנשים למרות שהם התחננו לרחמים

חיילים רוסים בוזזים: אילוסטרציה
חיילים רוסים בוזזים: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

חייל רוסי נשמע מתרברב על הריגת אזרחים אוקראינים בפני אשתו בבית בשיחת טלפון שיירטו שירותי הביטחון של קייב. כוחות רוסים הואשמו בביצוע פשעי מלחמה רבים מאז פוטין הורה על חייליו להיכנס לאוקראינה ב-24 בפברואר, בקלטת אודיו שפרסמו האוקראינים נשמע אדם המזוהה כחייל רוסי מדבר עם אשתו.

הוא נשמע מספר דברים מזעזעים ואומר שהרג כמה אזרחים. הוא מתרברב בפני אשתו על כך שירה בראשם של אנשים בתעלה, למרות שהם התחננו שיחוס עליהם. אשתו שואלת כיצד הם יכולים לחזור לחיות יחד לאחר שסיפר לה על מעשיו. נראה שההקלטה מתחילה באמצע השיחה של בני הזוג, שבמהלכה נשמע הגבר בתחילה בעל כורחו, מספר לאשתו על אזרחים שהרג, ואז הופך בטוח יותר בהודאותיו.

"נסטיה, אני רוצה להגיד לך עכשיו שאני יורה, אני יורה על אזרחים באוקראינה, כדי להרוג אותם, את יודעת, לשבור להם את הברכיים" הוא נשמע אומר לה. נסטיה עונה: "אני לא יודעת, קיוויתי שאתה לא נלחם".

החייל נשמע עונה לה, "כמובן שאני נלחם. מה את חושבת? אני יכול לקחת גבר, ואני מתכוון לירות בו בראש עם קלצ'ניקוב, לפגוע ב-100 אנשים נוספים עם מקלע". אשתו של החייל נשמעת מפוחדת ושואלת בשקט: "איך נגור ביחד?" החייל לכאורה מתעלם מהשאלה, הוא אומר: "אני יכול להרוג אדם. כאילו לגמרי בראש. אני פשוט אהרוג אותו בראש. אני לא פוחד".

"אתה גאה בזה?" שואלת אותו אשתו נסטיה. הוא נשמע עונה לה "אני לא גאה בזה, אני פשוט לא מוותר על זה". החייל ממשיך בווידוי מחריד ומודה כי הרג אזרחים נוספים והשליך אותם לתעלות. "היו אזרחים שזרקתי לתעלות. יריתי לכולם בראש, הרגתי אותם. הם בכו, התחננו בי, יריתי בהם". לא ברור היכן באוקראינה היה החייל כשדיבר בטלפון. שירות הביטחון של אוקראינה שיתף את ההקלטה המזעזעת של שיחת הטלפון: "הכובשים הרוסים נעשו כל כך אכזריים במלחמה באוקראינה עד שנשותיהם פוחדות מהם" אמרו.

מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה שיחת טלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד