י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכתב נוקב

הרב מברסלב: למסור נפש לנסוע למירון בלי כרטיס

"אלו שיזכו לבוא לרשב"י בל"ג בעומר שלא דרך האוטובוסים המאורגנים מטעם הציונים, יש להם זכות גדולה יותר", כותב הגר"י רוזנבלט, מחשובי רבני חסידות ברסלב, שיוצא במכתב נוקב נוכח ההגבלות השנה על הר מירון. הוא קורא במכתבו שלא לשנות כלום ממנה שנהגו בדורות הקודמים. 'בחדרי חרדים' עם המכתב המלא והציטוטים הנרחבים שמסעירים את חסידות ברסלב

הרב מברסלב: למסור נפש לנסוע למירון בלי כרטיס
הגאון רבי יצחק רוזנבלט צילום: ברסלב live

הגאון רבי יצחק רוזנבלט מו"צ 'העדה החרדית', ורב בביהמ"ד הגדול דחסידי ברסלב בירושלים, הנחשב לאחד מחשובי הרבנים בחסידות ברסלב, פרסם מכתב נוקב לקראת ל"ג בעומר במירון ולאור הגבלות המדינה על ההילולא השנה. 

הרב רוזנבלט אינו נחשב לרב קיצוני כלל בחוגי העדה החרדית, ומכתבו הנוכחי מעורר הדים רבים בקרב חסידי ברסלב. 

בכתב שהגיע ל'בחדרי חרדים' כותב הרב רוזנבלט בחריפות נגד ההגבלות שנעשו השנה בהר: "כאשר המלכות והשלטון גוזרים גזירות שנוגדים את ההלכה והשקפת התורה, אם כוונתם רק להנאת עצמם אין חיוב למסור הנפש על הגזירות".

"אך אם כוונת המלכות והשלטון בגזירותיהם היא להילחם בדת ובאידישקייט יש להילחם עמהם בכל הכוח אפילו כשגזירתם אינה על עיקרי הלכה אלא על מנהג קדוש וכדומה".

"התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי סיכן את חייו באמירתו שכל מה שהמלכות בונה מרחצאות ושאר מתקני שעשועים ותענוגים כוונתם רק לטובתם ולהנאתם אף שכוונת השלטון אז בבניית המרחצאות ותענוגים לא הייתה להילחם בדת אלא להנאת עצמם".

הרב רוזנבלט מתייחס לכך שמי שמתעסק עם רשב"י ניזוק וכותב: "ואף אלו שמנעו בשנת תש"פ מלעלות לציון הרשב"י באמתלות של הקורונה נענשו, ראש ממשלת הציונים וחבר מרעיו נפלה ממשלתם בבושת פנים. ואף בשנה זו שנת תשפ"ב כבר מתו בפתאומיות שני אנשים שהיו בהנהגת הציונים אחראים למנוע את הילולת הרשב"י".

"לכן, אלו שיזכו לבוא לרשב"י בל"ג בעומר שלא דרך האוטובוסים המאורגנים מטעם הציונים, יש לו זכות גדולה יותר. אלו שיזכו לשהות סמוך לחצר הציון וכל שכן בתוך חצר הציון שלא בתוך הנחש הארסי, יש לו זכות גדולה יותר. אלו שיזכו לשהות בחצר הציון זמן רב כפי המנהג מאות בשנים וכפי שנהג האר"י ז"ל שהיה שוהה עם תלמידיו ולומד שם, ולא לרוץ בריצה מייגעת בתוך הנחש בטירוף הדעת, יש לו זכות גדולה יותר. אלו שיזכו לשהות במירון זמן רב כפי המנהג ולא להזדרז לצאת ממירון כתינוק הבורח מבית הספר בבהלה תוך ארבע שעות, יש לו זכות גדולה ביותר".

"יאמרו 'עסקנים מטעם' שמי שנשאר במירון יותר זמן זהו 'גזל זמן' וזה גורם שאחרים לא יוכלו להיכנס", כותב הרב רוזנבלט כפי שרבים תוהים. "והאמת להיפך שככל שנזכה שהניהול בל"ג בעומר לא יתנהג כפי רצון הציונים יש לנו יותר סיכויים שהם יתייאשו ויוותרו מלשלוט על החרדים לדבר ה'. לכן החשמונאים היראים ושמחים לדבר ה', חיזקו ואימצו להתחזק בשנה זו ביתר שאת לסייע שלא לשנות כלום ממה שנהגו בדורות הקודמים".

את מכתבו הוא מסיים: "ובזכות אדוננו התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי תזכו לשפע בקדושה בגשמיות ורוחניות ולאידיש נחת מכל יוצאי חלציכם, ויזכרו אותכם לדורות, כמי שהצילו את ציון הרשב"י מהשתלטות החיצונים".

ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד