י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתנהלים מגעים

אחרי שאוכלס: חשש מפינוי בחברון; התושבים מתבצרים

ימים ספורים לאחר שהיהודים שרכשו את הבניין נכנסו להתגורר בו, בהתיישבות היהודית בחברון חוששים מפינוי הבניין - על אף שנקנה לדבריהם כחוק, וכוחות מג"ב נמצאים במקום. הסיבה: לא תואם עם גורמי ביטחון | מו"מ בין התושבים לכוחות הביטחון ופוליטיקאים; פעילים ובני נוער מתבצרים

אחרי שאוכלס: חשש מפינוי בחברון; התושבים מתבצרים
חשש מפינוי בחברון צילום: הרחיבי מקום אהלך

חשש כבד בקרב המתיישבים בחברון היום (ראשון) מפינוי בניין שנרכש על ידי יהודים, ואוכלס לפני רק לפני כמה ימים. כוחות מג"ב נמצאים במקום, והפעילים מתחילים להתבצר. מתקיימים מגעים בין התושבים למערכת הביטחון ולגורמים נוספים.

הבניין, שמכונה 'בית תקומה', נרכש על ידי יהודים, לדבריהם "כדת וכדין" על הדרך הראשית שבין קריית-ארבע לחברון, וביום שישי האחרון משפחות ובני נוער הגיעו למקום והעבירו בו את השבת. הישיבה בקריית ארבע אף העבירה את פעילותה לשם.

לאחר האכלוס, כוחות הביטחון הביעו רצון לפנות את התושבים מהבניין כיוון שלטענתם הכניסה אליו ערב שבת לא תואמה איתם. כוחות מג"ב הגיעו למקום, ולאחר שהמתיישבים הפיצו את החשש מפינוי - מאות פעילים ובני נוער הגיעו והתחילו להתבצר.

"הפינוי נובע בראש ובראשונה כולו משיקולים קואליציוניים צרים של אווירת ערב בחירות ונכונות להקריב את ציבור המתיישבים", טוענים התושבים בתגובה לרצון לפנותם, תוך שהם אומרים כי כל תהליך הרכישה תועד באופן מלא ונעשה על פי דרישות החוק המחמירות ביותר.

במקביל, נערכים מגעים ומשא ומתן בין התושבים לגורמי הביטחון, מערכת הביטחון ופוליטיקאים בחברון עצמה וגם שיחות טלפון לירושלים כדי למנוע בכל הפחות למנוע פינוי בכוח, ולקיים פינוי בהסכמה. בינתיים טרם הגיעו להבנות, והתומכים ממשיכים להגיע לבניין ולהתבצר בו.

התושבים מתבצרים. קרדיט: הרחיבי מקום אהלך

 

חברון כוחות הביטחון בני גנץ פינוי בחברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד