ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

בני ברק: קבלת שבת בנוסח רשויות המס

במבצע אכיפה של רשויות המס שהתמקד בבני ברק והתקיים ביום שישי, נבדקו 61 עסקים בהם יש גידול בפעילות לקראת שבת • התוצאה: מקרים בודדים של חריגות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

במהלך מבצע שנערך בשבוע שעבר על ידי פקיד שומה גוש דן, בוקרו עסקים ברחובות מרכזיים בערים גבעתיים, רמת-גן ובני ברק. במהלך הביקורת נמצא כי 85% מהם הקפידו על רישום תקבולים כחוק.

כחלק מהידוק האכיפה, הורחבו שעות הפעילות והמבצע נערך ביום שישי, ב-61 עסקים בהם יש פעילות גואה לקראת שבת, הכוללים: מאפיות, מעדניות, מספרות, פלאפל, פיצוציות, מוצרי חשמל, מכולות, הלבשה, הנעלה, תכשיטים, תשמישי קדושה ורופאי שיניים.

אחת ממטרות המבצע הייתה לעמוד על רמת הציות בעסקים בכלל, ובפרט באלה שכבר הוזהרו בעבר בעקבות אי רישום תקבול ואלה שנפסלו ספריהם. ואכן, כל העסקים שהוזהרו בעבר או נפסלו, הקפידו הפעם על רישום קפדני של הכנסותיהם.

סך הכול השתתפו במבצע 12 צוותים. בחנות מכולת בבני ברק לא נרשמו תקבולים בסך 948.50 ₪, לרבות קניית ביקורת של המבקרים בסך 43.50 ₪. בתגובה לא היססה בעלת העסק להגיד שהיא מספקת קבלה רק למי שמבקש. בתצפית שנערכה במכבסה ברמת גן נראו לקוחות שיוצאים מהעסק עם שקיות. במהלך הביקורת נמצא עודף בקופה בסך 1,024 ₪. בעל העסק אמר כי סך 500 ₪ מתוכם לא רשם כי היה עסוק.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
רשות המיסים שוויון ביקורת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד