י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בשם העם בישראל"

הנשיא הרצוג הגיע לאמירויות והביע תנחומים

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נפגש היום עם נשיא האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד. הנשיא הביע את תנחומיו בפני השייח', משפחתו, והעם האמירותי, על מות נשיא איחוד האמירויות ושליט אבו דאבי, שייח׳ ח'ליפה בן זאיד  

הנשיא הרצוג הגיע לאמירויות והביע תנחומים
הנשיא הרצוג בביקור באבו דאבי צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג, נחת היום (ראשון) באבו דאבי ונפגש עם נשיא האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד. הנשיא הביע את תנחומיו בפני השייח', משפחתו, והעם האמירותי, על מות נשיא איחוד האמירויות ושליט אבו דאבי, שייח׳ ח'ליפה בן זאיד. לטיסת הנשיא הצטרפו מטעם הממשלה השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ושר התקשורת יועז הנדל.

עם נחיתתם באבו דאבי ביקש הנשיא, לצד נשיא גרמניה פרנק ולטאר שטיינמאייר שהגיע במקביל אליו, לחזק את ידי השייח' מוחמד בן זאיד והעם האמירותי ואמר: "הגעתי לכאן להביע את תנחומיי לך, למשפחתך ולעם האמירתי. אחיך, שייח' ח'ליפה, היה אדם מיוחד במינו. מנהיגותו האמיצה תרמה רבות לקידום מדינתו ועמו ולשותפות שהתממשה בשנים האחרונות בין מדינותינו. השותפות אותה הוא קידם היא נכס עבורנו ועבור האזור כולו. הוא הוריש אחריו מורשת של קדמה וידידות בין עמי האזור ושל חתירה לשלום במזרח התיכון".


הנשיא בביקור באבו דאבי: צילום דוברות בית הנשיא

הנשיא בירך את השייח' מוחמד בן זאיד לרגל כניסתו לתפקיד נשיא איחוד האמירויות: "אני מברך אותך על כניסתך הרשמית לתפקידך כנשיא איחוד האמירויות. אתה ממשיך את דרכו של אחיך, בכך שחוללת שינוי דרמטי בעקבות הסכמי אברהם עליהם חתמת יחד עם מדינת ישראל ומדינות נוספות. אני מאמין שיחד נקדם ונחזק את יחסי השלום המשגשגים, ביננו ובין מדינותינו".

כזכור איחוד האמירויות הכריזה על 40 ימי אבל עקב מותו של הנשיא השייח' ח'ליפה בן זאיד, בן 73 במותו. השייח' ח'ליפה בן זאיד, כיהן במשרה מאז 2004. בשנים האחרונות היה יותר בתפקיד סמלי אחרי שעבר שבץ מוחי ומי שניהל ומנהל את המדינה בפועל הוא יורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד. שכאמור מונה אתמול רשמית למנהיג. בינואר 2014, חליפה לקה בשבץ מוחי, אך מצבו היה יציב. מאז הוא היה בפרופיל נמוך יותר בענייני המדינה אך שמר על סמכויות נשיאותיות טקסיות. אחיו למחצה מוחמד בן זאיד אל נהיאן, ניהל מאז את ענייני המדינה וקבלת ההחלטות היומיומית של אמירות אבו דאבי.


הנשיא בביקור באבו דאבי: צילום דוברות בית הנשיא.

יצחק הרצוג אבו דאבי איחוד האמירויות תנחומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד