י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קמפיין אגד: לא לשכוח לשלם • חרדים זועמים: זה אנטישמי

קמפיין חדש של אגד: "יש לשלם כדי לא להיכשל" • נוסעים חרדים זועמים: "אנטי חרדי מובהק. ברור שזה מכוון רק לחרדים" • אגד: "לא מכוון רק לציבור החרדי"

אוטובוס. צילום אילוסטרציה: פלאש90
אוטובוס. צילום אילוסטרציה: פלאש90

קמפיין חדש של חברת 'אגד' מעורר זעמם של הנוסעים החרדים.

הקמפיין - הנושא את הכותרת 'נסיעה באוטובוס זה בדיוק כמו פחית בקיוסק, על שתיהן צריך לשלם' - התפרסם בשבוע האחרון בעיתונות החרדית, ובו נכתב: "נוסעי אגד, אכפת לנו שכל נסיעה תעבור עליכם בבטחה ובנחת ושהחוויה תשאיר לכם טעם טוב.

"לצערנו, חלק מהנוסעים בקווים השונים משלימים את נסיעתם מבלי לבצע את התשלום כנדרש בתחילת הנסיעה. חשוב לזכור: על פי דת ודין ועל פי החוק, דין נסיעה כדין כל חפץ אותו רוכשים. לכן, יש לשלם כדי לא להיכשל חס וחלילה באיסור".

ב-10 השנים האחרונות קיים הסכם בלתי כתוב בין חברת אגד למתפללים הנוהרים לכותל בשבתות, לפיו הם נוסעים במוצאי-שבת בחינם בקווים היוצאים מהכותל, בתנאי שישלמו עבור הנסיעה במהלך השבוע. השירות ניתן לציבור הנוסעים החרדי, כמחווה של רצון טוב מצד אגד. ההסכם קיים גם בקווים אחרים. לטענת החברה, בבדיקה שנערכה התברר כי רבים מהנוסעים שוכחים לשלם עבור הנסיעה.

אנשי פרסום ונוסעים חרדים הגיבו בזעם על הקמפיין שלכאורה מציב את החרדים במקומם של "גנבים". איש הפרסום נוחעם ברזסקי, מנהל אשכול קריאייטיב וחבר הנהלה במשרד 'בולטון פוטנציאל', הגיב בדף הפייסבוק שלו וכתב: "קיבלתי על עצמי בלי נדר לשלם מהיום על כל נסיעה באגד, וגם ביקשתי מהילדים שמהיום באגד משלמים, בניגוד לסופרבוס. (בקיצר, קמפיין אנטישמי אנטי חרדי מובהק)".

גם גולשים ב'פרוג', פורום העוסק בפרסום, שיווק וקופירייטינג התייחסו לזלזול של החברה, לטענתם, כלפי הנוסעים החרדים ובקמפיין החדש.

"בטח, מי בכלל משלם?", כתב אחד הגולשים בציניות, "החרדים הסחטנים - ראיתם בכלל חרדי שמשלם? איפה, עולה לאוטובוס עם חמישה ילדים וגומר כרטיסיה שלמה. משלם? מה פתאום. רק תחפשו את הפרסומים של אגד, פתאום הם מכירים כל עלון וחינמון חרדי. מעניין למה, הרי החרדים לא משלמים, אז מי צריך אותם בכלל?"

גולש אחר הפנה את חיצי הביקורת כלפי העיתונות החרדית. "הבושה היא של העיתונות החרדית שהסכימה להכניס את הפרסום. לא הכל כסף". גולש אחר הסכים עמו וכתב: "מה פרסמו את זה בעיתונות החרדית??? איפה המבקר? הרי ברור שזה מכוון רק לחרדים שהם כידוע קשי הבנה מאחר ולא למדו ליב"ה, ולכן יש להסביר להם שנסיעה היא כמו צעצוע וחלה - מושגים הקרובים לעולמו הדל של החרדי".

מחברת 'אגד' נמסר בתגובה: "הקמפיין מיועד למנוע את התופעה של התחמקות מתשלום בנסיעה בתחבורה הציבורית, תופעה שהתגלתה בכלל משתמשי התחבורה הציבורית ואינה מכוונת בעיקר לציבור החרדי. בפנייה לציבור הקוראים שומרי המצוות נעשה שימוש במונחים המקובלים בקרב הציבור".
אגד קמפיין פירסום תשלום חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד