י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות לחץ פוליטי ובשטח

הושג הסכם: המתיישבים יתפנו, צה"ל יאבטח את המקום

אחרי שכוחות הביטחון התכוונו לפנות את הבניין, בהתיישבות בחברון הגיעו להסכם עם משרד הביטחון - לפיו התושבים יתפנו באופן זמני, ובזמן הזה צה"ל יאבטח את המקום כדי למנוע כניסת פלסטינים | לאחר שיסתיים הליך בדיקת הרכישה, המתיישבים יוכלו לחזור כשלדבריהם הם קיבלו הבטחה שהצבא יעשה זאת "בהקדם"

הסכם לאחר לחץ
הסכם לאחר לחץ צילום: הרחיבי מקום אהלך

במשרד הביטחון הגיעו הערב (ראשון) להסכם עם המתיישבים בחברון לגבי פינוי הבניין שנרכש על ידי יהודים והיה אמור להתפנות. במסגרת ההסכם, התושבים יתפנו באופן זמני, צה"ל יאבטח את המקום - ובקרוב הם יוכלו לחזור.

מספר משפחות ובני נוער הגיעו ביום שישי האחרון לבניין 'בית תקומה' שבחברון, לאחר שנרכש "כדת וכדין" מהבעלים הפלסטיני. במהלך היום התכוונו כוחות הביטחון לפנות את המקום כיוון שהתושבים לא תיאמו את ההגעה עם גורמי ביטחון ושר הביטחון בני גנץ אף הצהיר כי אין מה לדבר על הסכם מוסדר.

עוד בנושא:

אך לאחר שמאות אנשים ובני נוער הגיעו למקום והחלו בהכנות להתבצר במקרה של פינוי בכוח, במשרד הביטחון החלו במגעים עם התושבים. במקביל, חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה החלו ללחוץ כדי להגיע להסדר מוסכם.

נציגי ההתיישבות בעיר האבות הגיעו לאחר שעות של דיונים בחברון ושיחות טלפון לירושלים להסכם, במסגרתו הם יתפנו ברצון אך באופן זמני עד אשר יושלם הליך בדיקת הרכישה. בזמן הזה צה"ל יאבטח את המקום ויוודא שפלסטינים לא נכנסים.

הסיבה לדרישה של המתיישבים להצבת צה"ל בבניין היא כיוון שיש להם ניסיון מהעבר, כאשר הגיעו להסכם דומה כשנכנסו ל'בית רחל', ולאחר שהתפנו מרצון פלסטינים הגיעו וביצעו לדבריהם הרס מוחלט במקום.

לדברי המתיישבים, הם קיבלו הבטחה כי הצבא יזרז את הליך בדיקת הרכישה "בהקדם", זאת בעקבות רכישת בתים אחרים בעבר שאושרו לבסוף על ידי גורמים משפטיים ובטחוניים.

חברון פינוי בתים פינוי מתנחלים פינוי מהבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד