י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מוכן להקריב בשביל החרדים"

מתן כהנא: לא הדחנו את כלפון, הוא ח"כ מצוין

שר הדתות המתפטר, מתן כהנא התראיין הערב לכלי התקשורת וטען כי יש צורך לייצב את הקואליציה מהכנסת וכי דחיקת כלפון מחוץ לכנסת איננה הדחה והיא תואמה עמו מראש | כהנא העביר רמז לחרדים וטען כי יהיה "מוכן לשלם מחירים משמעותיים בשביל להרחיב את הממשלה"

מתן כהנא: לא הדחנו את כלפון, הוא ח"כ מצוין
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר לשירותי דת המתפטר, מתן כהנא התראיין הערב (ראשון) לשלושת הערוצים הגדולים במטרה "לצמצם נזקים" אחרי ההתפטרות והדחת הח"כ הנורבגי, יום טוב חי כלפון. כהנא טען בראיונות כי בניגוד למה שנטען, הוא לא חשש מעריקה של חבר מפלגתו יום טוב כלפון, "התפטרתי כי חשבתי שהמקום שאני צריך להיות זה בכנסת" הסביר כהנא.

"לא הדחנו את יום טוב כלפון, אמר חבר הכנסת החדש-ישן מתן כהנא ל'כאן חדשות', "הוא חבר כנסת מצוין של ימינה, הוא עשה דברים גדולים וטובים, אבל הרגשתי שעכשיו המקום של מישהו כמוני זה להיות בכנסת, בזירה המרכזית שבה הדברים מתנהלים. צריך בכיר בימינה בכנסת". לדבריו הוא "מאמין שאחזור להיות השר לשירותי דת". כעת, הדגיש כהנא באולפן 'חדשות 12', "תפקידי העיקרי הוא ייצוב הקואליציה".

"ח"כ כלפון אינו עריק אך חשוב שבכיר מימינה יבוא לחזק את הממשלה בכנסת"

כשנשאל ב'חדשות 12' מדוע חזר לשמש כחבר כנסת אם אין חשש שחה"כ כלפון יערוק, השיב כהנא: "יום טוב כלפון היה חבר כנסת מצוין בימינה, האמין בדברים שעשה, הוביל דברים חשובים מאוד בתחום קליטת העלייה. אין פה שום הדחה וזה לא קשור לעריקה. זה קשור לזה שעכשיו נכון ששר ממפלגת ימינה יהיה בכנסת. זו הזירה המרכזית וחשוב שאחד כמוני יחזור לכנסת".

יו"ט כלפון נואם במליאה. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

כשנשאל מדוע דווקא הוא התפטר מתפקידו ולא שרת הפנים איילת שקד, השיב: "אני לא מתעסק באיילת שקד, אלא בעצמי. אני ביקשתי מראש הממשלה להיות זה שחוזר. יש כאן מפלגה שעשתה מעשה מאוד אמיץ אחרי מערכת הבחירות הרביעית והבינה שמדינת ישראל עומדת בפני צומת - או שהולכים עכשיו לכאוס מטורף של עוד ועוד מערכות בחירות או שהולכים להקים ממשלה".

"בשביל ממשלה עם החרדים, אהיה מוכן להקריב"

בריאיון שהעניק ל'חדשות 13' התייחס כהנא לסוגיית הפורשים והמתנדנדים של סיעת ימינה ואמר כי "בסופו של דבר ראש הממשלה וימינה עשו פה מהלך אמיץ מאוד, בעת שמדינת ישראל בכאוס שלטוני. בסוף עשינו מהלך מאוד משמעותי שלא לכולם היה קל איתו. לחלקם הוא פחות התאים ולכן נשארו אלה שמאמינים במהלך הזה, מאמינים בממשלה הזאת, מאמינים במה שמדינת ישראל צריכה עכשיו. יודעים שהאופציה האחרת זה כאוס אינסופי של בחירות אחרי בחירות ואת הדבר הזה צריך למנוע".

באותו ריאיון נשאל כהנא, האם פינה את מקומו כדי שהמשרד לשירותי הדת יהיה פנוי למפלגות החרדיות, כהנא השיב: "אם נוכל להרחיב את הממשלה - אהיה מוכן לשלם מחירים משמעותיים כדי שזה יקרה". הוא התייחס גם לרפורמות הגיור והכשרות - והדגיש: "גם כשאחזור להיות שר הדברים ימשיכו. גם הגיור, גם שילוב נשים בשירותי הדת, אבל מה שחשוב זה שאהיה בזירה המשמעותית שלנו - בכנסת. שם נאבקים בשוחות נגד האופוזיציה שבאמת מטרללת את כל העסק ומנסה לגרור אותנו בכוח לבחירות. צריך לייצב את העסק הזה".

מתן כהנא החוק הנורבגי יום טוב חי כלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד