כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

משפט הולילנד • "לא ניתן שוחד לאורי ולשמחיוף"

מאיר רבין, 'המתווך הגדול של פרשיית הולילנד', העיד היום בשלב ההגנה במשפט הולילנד • מה קרה בפגישה של עד המדינה עם הרב אלימלך פירר ומדוע הוא התחבר ל'בית מלכה'?

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בתל-אביב נמשכים הדיונים בשלב ההגנה במשפט 'הולילנד': על דוכן הנאשמים עמד הבוקר מאיר רבין, מי ש'זכה' לתואר 'המתווך הגדול של פרשיית הולילנד'.

רבין השמיע דברים מעניינים ומפתיעים, הקשורים במעורבים החרדים בפרשת השוחד הגדולה. כך למשל, הכחיש את הטענה של עד המדינה, שמואל דכנר, לפיה העניק לאורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, 120,000 שקל כשוחד ביום הבחירות לראשות העיר. רבין אמר כי דכנר ביקש להעצים את סיפורו ולכן הוסיף סיפור על שוחד אישי לתרומות הלגיטמיות שהעניק ל'יד שרה', בראשו עומד לופוליאנסקי.

אתר 'News 1' דיווח, כי רבין ציין כי ביקש מאלי שמחיוף, המשנה לראש עיריית ירושלים, לפרוט עבורו צ'קים בסך 20,000 דולר. "אלו היו צ'קים שקיבלתי מקופות גמילות חסדים כדי לסייע לדכנר", טען והוסיף: "אחד הדברים שהכי קשים לי זה לראות את אלי יושב כאן בגלל שהוא עזר לי. בשבילכם הוא סגן ראש עיריית ירושלים, בשבילי הוא חבר אישי. גם אם הוא היה שר הביטחון הייתי מבקש ממנו".

רבין הדגיש, כי לא ניתן שום שוחד לשמחיוף, וכי דכנר נתן מתנה של 5,000 שקל לחתונת בנו - סכום רגיל מבחינתו. "הוא היה האבא של הלארג'ים בעולם".

כשרבין עבר לדבר על יעקב אפרתי אמר על עד המדינה: "אני מוחל היום לשמואל על הכל, אני מתגעגע אליו. אבל על מה שהוא עשה להם - אני לא יכול למחול. שמואל ידע שאפרתי בשבילי הוא קודש הקודשים".

אחד הרגעים הכואבים בדיון היה כאשר אביו של רבין, הרב פנחס רבין, נכנס לאולם ובנו נחנק מדמעות: "קשה לי, כי אבא שלי הוא אב בית דין והוא נחקר פעמיים בגלל דכנר".

רבין גם סיפר שבשנת 1999 סיפר שמואל דכנר במשרד, כי בתו עברה סדרת בדיקות וגילו לה גרורות בכבד ובריאות, "הצעתי לו שינסה להיפגש עם הרב אלימלך פירר. הוא ביקש שאתאם ביניהם פגישה וקבעו לנו לאותו לילה". אחרי כמה ימים דכנר ופירר נפגשו שוב, והאחרון אמר לו כי הבעיה הרפואית אחרת ופחות בעייתית. "שמואל פתח את פנקס הצ'קים ונתן לו תרומה של 10,000 דולר".

עוד המשיך לספר כי ביום שאחרי קיבל שיחה מצבי פרקש, שעזר לפירר והודה על התרומה. "תזכרו שגם לי יש מוסד", אמר לו. ואכן אחרי שבוע נסעו רבין ודכנר ל'בית מלכה' להיפגש עם פרקש. במהלך השיחה השניים שוחחו על כך שסבא של שמואל היה האח של האדמו"ר מויז'ניץ. "שמואל אמר שמאוד התרשם והם כמו משפחה, והבטיח שיתרום 700,000 שקל. הייתי בהלם", סיפר רבין, "זה המוסד ששמואל הכיר בירושלים, זה המוסד שהוא התחבר אליו, וזה לא לשוחד. ככה הוא לוקח גרעין של אמת ויוצר סיפור".
הולילנד לופוליאנסקי שמחיוף אלימלך פירר שמואל דכנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד