כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האדמו"ר מערלוי ממליץ: לקרוא לתינוק על שם הגרי"ש

אבות לתינוקות שנכנסו אל האדמו"ר מערלוי כדי להיוועץ בשם המומלץ להעניק לרך הנימול והציעו השם יוסף - נענו: "תוסיף לו 'שלום'" • ומדוע נזף האדמו"ר במנהלי מוסדותיו?

האדמו"ר מערלוי
האדמו"ר מערלוי



בקהילת ערלוי מופתעים ומרוגשים בעקבות הוראה חדשה שחזרה ונשנתה לאחרונה מבית האדמו"ר: אבות לתינוקות נכנסו אל האדמו"ר וביקשו להיוועץ אודות השם המומלץ להעניק לרך הנימול לאחר הברית כדרך החסידים. אולם במידה והם הציעו את השם 'יוסף', המליץ להם האדמו"ר להוסיף לפעוט את השם 'שלום' על שמו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

כזה היה למשל גם המקרה האחרון, כאשר אברך חסיד ערלוי תושב אלעד, נכנס אל האדמו"ר וסיפר כי הוא מבקש לקרוא לבנו הנולד 'יוסף' על שמו של חמיו המנוח ז"ל. "תוסיף לו 'שלום', על שם הגרי"ש", הורה האדמו"ר.

בין האדמו"ר שיבלחט"א והגרי"ש אלישיב זצ"ל שררה מערכת קשרים הדוקה וידידותית במשך עשרות שנים, והאישים רחשו זה לזה הערצה והערכה רבה.

בשבת האחרונה, בה חל יום ההילולא הראשון להסתלקותו של הגרי"ש, שח אחד ממנהלי מוסדות ערלוי, תושב ביתר וחסיד באיאן, את האנקדוטה הבאה:

היה זה לפני שנים אחדות, כאשר מוסדות ערלוי ערכו דינר ראשון מסוגו לנדיבים ואנשי עסקים, כדי שיתרמו למוסדות. המנהלים נכנסו אל הגרי"ש, שכן ידעו כמו כולם על הידידות האמיצה השוררת בין גדולי ישראל, ובקשו ממנו מכתב ברכה לרגל המאורע. הגרי"ש ניאות לכך והוא שיגר לדינר את מקורבו הגר"י אפרתי, שהקריא באירוע את מכתבו הנלהב של הגרי"ש.

האדמו"ר מערלוי בביקורו אצל הגריש אלישיב זצ"לצילום: האדמו"ר מערלוי בביקורו אצל הגריש אלישיב זצ"ל
האדמו"ר מערלוי בביקורו אצל הגריש אלישיב זצ"ל


"מי נתן לכם רשות לבטל את הגרי"ש מתלמודו?"

בשעת משאו של הגר"י אפרתי, נכח האדמו"ר מערלוי באולם והאזין בקשב רב לדברים. למחרת, זימן האדמו"ר את המנהלים ולאחר שהודה להם על המאמץ ועל ארגון הערב המיוחד, נזף בהם קשות: "מי נתן לכם רשות לבטל את הגרי"ש מתלמודו, אפילו לרגע אחד? הלא כל רגעיו שקולים, מדודים וספורים. לכתוב מכתב כזה דורש זמן והרי זמנו יקר ביותר והדבר הלזה הריהו ביטול תורה גמור, שנגרם לגרי"ש בעטייכם"...

פני המנהלים חפו. הם לא פללו עד כמה האדמו"ר רגיש וחס על זמנו של הגרי"ש.

בערלוי הזכירו בתגובה לכך, כי כאשר חזר פעם הגרי"ש מאשפוז במרכז הרפואי 'שערי צדק' לאחר שהות בת מספר ימים, לרגל טיפול שעבר, הגיע האדמו"ר לבקרו בביתו.

האדמו"ר סרב לקחת כיסא ולשבת. הוא נותר ניצב על רגליו, ואמר לגרי"ש: "באתי לבקר אתכם ולדרוש בשלומכם. אנו מאחלים לכם רפואה שלמה".

לאחר שהשגרי"ש השיב: "אנו מודים לה' על הכל. אמן" - סב האדמו"ר על עקבותיו ויצא מהבית ללא כל שיהוי נוסף.
ערלוי אדמו''ר הילולא מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד