י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר תקיפת השוטר

דיווח: דרישה מהקואליציה לתמוך בהדחת הח"כ

סגן השר אביר קארה מ'ימינה' החל על פי דיווחים לאסוף חתימות לשם תמיכה בהדחת עופר כסיף מהכנסת, המהלך החל לאחר התיעוד בו נראה כסיף מכה שוטר שעצר אות רכבו

דיווח: דרישה מהקואליציה לתמוך בהדחת הח"כ
עופר כסיף בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה ממפלגת 'ימינה', דורש להדיח את ח"כ עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' מהכנסת. קארה שיגר מכתב ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך בדרישה שיכנס דיון להדחתו של כסיף.

במכתבו, שנחשף ב'ישראל היום', נימק קארה את הבקשה: "ביום שישי האחרון, הגיע ח"כ עופר כסיף לתמוך בהפגנה של גורמים זרים כנגד מדינת ישראל בדרום הר חברון. בהפגנה נכחו כדין כוחות משטרת ישראל שדאגו למניעת הפרעות ושמירה על הסדר. בדרכו להפגנה, היכה ח"כ כסיף בכוונה תחילה שוטר בראשו. האירוע תועד כולו. למען הסר ספק, חסינותו של ח"כ איננה מאפשרת אלימות".

עוד כתב קארה: "פעולותיו של חה"כ כסיף, מוכיחות שוב את התנהגותו האנטי-ישראלית, את חוסר הכרתו בגורמי הביטחון, ותמיכתו בארגוני טרור הפועלים למאבק מזוין כנגד מדינת ישראל, מוסדותיה ונציגיה. בנוסף, מסית כסיף לגזענות כלפי יהודים בהעלאת טענות אנטישמיות בוטות, העומדות בהגדרות בינלאומיות לאנטישמיות כגון IHRA ואחרות".

על פי חוק יסוד הכנסת, בכדי לקיים דיון בוועדת הכנסת על הדחתו של כסיף, קארה צריך להשיג 70 חתימות של חברי כנסת, ומתוכן 10 של ח"כים מהאופוזיציה. כמו כן, ועדת הכנסת צריכה לתמוך בהדחתו של כסיף ברוב של שני שלישים מחברי הוועדה וכן כדי שההדחה תצא לפועל, מליאת הכנסת תצטרך לאשרה ברוב של 90 ח"כים.

על פניו, מציין הכתב אמיר אטינגר ב'ישראל היום', נראה כי מדובר במהלך שייתקל בקשיים כבר בוועדת הכנסת, וההערכה היא שחברי מרצ לא יתמכו בבקשת ההדחה. מנגד, אין ספק כי ישנם 90 ח"כים מסיעות האופוזיציה והקואליציה שישמחו לראות את כסיף מחוץ לכנסת.

עופר כסיף אביר קארה תקיפת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד