ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יהודים נצורים

יועץ בכיר של זלנסקי: "40 גיבורים יהודים לוחמים במפעל הפלדה במריופול"

דוד ארחמיה, ראש צוות המשא ומתן של אוקראינה, אומר שלגדוד אזוב אין קשר לקיצוניות, וכי עשרות חיילים יהודים נמצאים במפעל הפלדה הענק במריופול. דוד הוא זה שעומד בראש מפלגת השלטון של זלנסקי, 'משרת העם' בפרלמנט

יועץ בכיר של זלנסקי: "40 גיבורים יהודים לוחמים במפעל הפלדה במריופול"
חיילים באוקראינה צילום: לשכת נשיא אוקראינה

עוזר בכיר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר שיש עשרות חיילים יהודים שנלחמים במפעל הפלדה הנצור אזובסטל במריופול. "יש כ-40 גיבורים יהודים שמגנים על אזובסטל עכשיו", אמר דוד ארחמיה ל- Times of Israel.

כוחות אוקראינים מצליחים להחזיק מעמד במתחם אזובסטל הנצור. דוד ארחמיה עומד גם בראש מפלגת השלטון של זלנסקי, 'משרת העם' בפרלמנט האוקריאני.

אחת היחידות האוקראיניות שעדיין מחזיקות מעמד במפעל הפלדה היא גדוד אזוב, גדוד שהואשם מאז הקמתו ב-2014 בקשר עם אידיאולוגיה ניאו-נאצית. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין השתמש בתירוץ הזה לפלישה לאוקראינה, לאחר שאמר בתחילת המלחמה כי מטרתה של רוסיה היא למגר את הנאצים במדינה.

היחידה נקלטה במשמר הלאומי בספטמבר 2014, ובכירים אוקראינים עומדים בתוקף על כך שהגדוד עבר מקצועיות ופוליטיזציה יסודית, ואין שום קשר לנאציזם. ארחמיה הכחישה בתוקף את ההאשמות הרוסיות על ניאו-נאציזם בגדוד אזוב. "ההאשמות הללו אבסורדיות כברירת מחדל", אמר ל- Times of Israel "אנשים רבים מכירים את החיילים האלה ומוצאים את ההאשמות האלה פוגעניות".

מתחם הפלדה האדיר של אזובסטל הוא המעוז האחרון של ההתנגדות האוקראינית במריופול. המפעל, עם רשת המנהרות והבונקרים שלו, הגן על מאות חיילים ואזרחים אוקראינים במהלך מצור בן מספר שבועות. עשרות אזרחים פונו לאחרונה, אך גורמים רשמיים אוקראינים אמרו כי ייתכן שחלקם עדיין לכודים שם.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי חיילים נצורים במפעל הפלדה הענק ולא נכנעים לרוסים. הם עם פנים נפוחות וגפיים חסרות, לוחמים במשך שבועות ומגינים על מפעל הפלדה של מריופול, הם פרסמו תחינה נואשת לעזרה, וביקשו להימלט. על פי ההערכות, כ-300 נשים וילדים פונו לאחרונה ממפעל הפלדה, לאחר שבועות ששהו לכודים מתחת לאדמה באתר. כמה מהניצולים שיצאו אמרו כי הם שהו שם יותר מחודש מוסתרים בתוך מנהרות קרות מתחת למתחם, ללא גישה לאור שמש או מזון.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי מריופול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד