כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביירות: הרוגים בפיצוץ במעוז חיזבאללה בדאחייה

פיצוץ מכונית תופת גרם לדליקה גדולה ולנפגעים • חבר פרלמנט לבנוני מסיעת חיזבאללה: "יש טביעות אצבע ברורות של ישראל וכלי השרת שלה במעשה השפל"

ביירות: הרוגים בפיצוץ במעוז חיזבאללה בדאחייה

לפחות 18 בני אדם נפגעו היום (ג) כתוצאה מפיצוץ עז שהחריד את רובע א-דאחיה שבביירות, ככל הנראה ממכונית תופת, סמוך ל"מרכז שיתוף הפעולה האיסלאמי".

בשעה 11:00 החלו להתקבל דיווחים מכלי התקשורת בלבנון, על פיצוץ שאירע במגרש חנייה באזור באר אל-בעד בפרבר הדרומי של ביירות, מעוזו של חיזבאללה. בטלוויזיה הלבנונית נראתה דליקה גדולה שפרצה במקום ועשן כבד שמיתמר מהאזור. אנשי חיזבאללה חסמו את הגישה לאזור.

יש דיווחים סותרים על מספר הנפגעים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי כמה בני אדם נהרגו, אולם רשת 'אל-מנאר', המזוהה עם ארגונו של חסן נסראללה, דיווחה על פצועים בלבד. מקורות ביטחוניים בביירות דיווחו על 18 פצועים בלבד.

שר הפנים הלבנוני מרואן שרבל האשים את האחראים לפיצוץ ברובע הדאחייה בביירות בניסיון ללבות עימות פנימי בארצו.

עלי עמאר, חבר פרלמנט לבנוני מסיעת חיזבאללה, האשים את ישראל באחריות לפיצוץ ברובע דאחייה בבירות. "יש טביעות אצבע ברורות של ישראל וכלי השרת שלה במעשה השפל", טען חבר הפרלמנט.

רשת הטלוויזיה 'אל-מיאדין' בלבנון, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי משקלו של המטען שהתפוצץ במכונית התופת ברובע הדאחייה בביירות היה 40 ק"ג.

בתקופה האחרונה איימו ארגוני המורדים בסוריה לפגוע במעוזים של חיזבאללה, כנקמה על מעורבותו העמוקה בלחימה לצד כוחותיו של הנשיא אסד.



ביירות לבנון חיזבאללה פיצוץ רובע א-דאחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד