י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחלוקת בממשלה

הסיעות ביקשו לשנות; שקד הודיעה: מטילים וטו

פרסום שמו של החייל הדרוזי שנהרג בפעילות מבצעית בעזה לפני כשלוש שנים, עורר דיון בממשלה בדרישה לתקן ולשנות חוק הלאום | בתגובה מבהירה השר שקד: "אם נדרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הווטו".

ראשי סיעות הקואליציה
ראשי סיעות הקואליציה צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

בעקבות פרסום שמו של סגן אלוף מחמוד חיר א-דין, שנפל במבצע המיוחד בחאן יונס לפני שלוש וחצי שנים, עלתה דרישה בממשלה לתקן את חוק הלאום שפגע בציבור הדרוזי, אלא שהבוקר הוא כבר הופך למחלוקת בתוך הממשלה.

מי שהעלה את הדרישה לתקן את החוק שהוא עצמו תמך בו, היה יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן שטען כי "ישנה סתירה מובהקת בין חוק הלאום בגרסתו הנוכחית לכל דברי השבח לגיבור ישראל, סא"ל מחמוד ח׳יר אל-דין ז״ל ולעוד רבים וטובים שנפלו למען המדינה".

"זו ההזדמנות לתקן את חוק הלאום ולקבע את מגילת העצמאות כחוק יסוד. אני קורא גם לאופוזיציה וגם לקואליציה לחשב מסלול מחדש ובמקום להסתפק במילים כמו 'אחים לנשק' לחברה הדרוזית, לעשות את הנדרש", ציין ליברמן בקריאתו לתקן את החוק.

מהר מאוד היה מי שהוביל את ההצעה צעד נוסף, בכחול לבן ובמרצ מיהרו להגיש תיקונים לחוק הלאום. בכחול לבן הודיעו כי יעלו מחדש את חוק השיוון שמקנה שוויון ליחס בין הדרוזים ליהודים בישראל.

הבוקר (שני), הודיעה השרה איילת שקד כי ימינה תטיל ווטו בהצעות לשינויים בחוקי היסוד, "מציעה לחברי הקואליציה להפסיק להשתעשע במחשבה לבצע שינויים שאינם מסוכמים בחוקי היסוד. זה לא יקרה, בדיוק כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני. אם נידרש, ימינה תעשה שימוש בזכות הווטו", תוך שהיא מוסיפה עקיצה לחבריה לממשלה "מוטב להתמקד באתגרים הכלכליים והביטחוניים שלפנינו".

איילת שקד מפלגת כחול לבן חוק הלאום דרוזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד