י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרות אלפי ש"ח

ביקורת במוסדות וארגונים, הרב הסביר: "היינו בפסח"

ביקורת ניהול ספרים בעמותות בתל אביב, גבעת שמואל ובני ברק חשפה הכנסות לא מדווחות של עשרות אלפי שקלים | במהלך המבצע נערכה ביקורת בעמותה המספקת שירותי הסמכה לרבנות. לשאלת המבקרים, מדוע לא נרשמו ההכנסות הללו, השיב רב העמותה כי "היינו בפסח ולכן לא הוצאנו קבלות מה-7 באפריל"

ביקורת במוסדות וארגונים, הרב הסביר: "היינו בפסח"
אחסון מסמכים צילום: freepik

מחלקת ביקורת ניהול ספרים בפקיד שומה תל אביב 5 ערכה באחרונה מבצע ביקורת שהתרכז במוסדות ללא כוונת רווח ועמותות, וזאת בהמשך למבצע שנערך בפברואר האחרון והתרכז גם הוא בענף זה. המבצע נערך בערים תל אביב, גבעת שמואל ובני ברק, והושם בו דגש על עמותות ומלכ"רים שנמצאו בהם הפרות של אי רישום הכנסות בשנה האחרונה, או התקבל לגביהם מידע מודיעיני.

במהלך המבצע נערכה ביקורת בעמותה המספקת שירותי הסמכה לרבנות. במסגרת הביקורת נבדקו חשבונות הבנק של העמותה ונתגלו 5 מקרים של אי רישום הכנסות בספרי העסק, בסכום כולל של 43,313 ש"ח. לשאלת המבקרים, מדוע לא נרשמו ההכנסות הללו, השיב רב העמותה כי "היינו בפסח ולכן לא הוצאנו קבלות מה-7 באפריל".

בביקורת שנערכה בעמותה המפעילה גן ילדים, נמצאו צ'קים בסכום כולל של 98,800 ש"ח שלא נרשמו בספרי העסק. לשאלה מדוע לא נרשמו הכנסות אלו, השיבה מנהלת החשבונות כי היא קיבלה אותם באותו בוקר וכוונתה הייתה לרשום אותם במהלך היום.

בסך הכל נערכו ביקורות ב-50 מלכ"רים ועמותות ומתוכם נרשמו 4 מקרים של אי רישום הכנסות או אי ניהול ספרים. בנוסף נערכו 35 ביקורות על אכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן ונמצאה הפרה אחת בסכום של 27,144 ש"ח.

ברשות המסים מציינים כי מבצעים אלו נערכים כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

עמותות ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד