ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משפט נתניהו

לאחר שסתר את עצמו: פילבר מתעקש "הייתה פגישת הנחיה"

החקירה הנגדית לעד המדינה במשפט נתניהו נמשכה היום ופילבר ציין כי הוא זוכר בוודאות את קיום פגישת ההנחיה "זוכר איך פעלתי וזוכר שהלכתי להיפגש עם אלוביץ', אך אני לא זוכר מתי" | עורך דינו של נתניהו ביקש זמן נוסף להגיב לבקשה על שינוי כתב האישום

לאחר שסתר את עצמו: פילבר מתעקש "הייתה פגישת הנחיה"
פילבר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משפט נתניהו ממשיך ומתנהל גם הבוקר (שני), עד המדינה שלמה פילבר סיפר בחקירה הנגדית כי לא זכור לו שאמר לאלי קמיר, שייעץ לבזק, כי הגיע לפגישה לאחר שנועד עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו. מדובר בטענה שסותרת את גרסת התביעה, לפיה פילבר הגיע לפגישה עם אנשי בזק לאחד שדיבר עם נתניהו בנושא.

בעדותו היום הדגיש פילבר כי הפגישה התקיימה והוא לא התייחס לזמנים. במענה לשאלה של השופט בר-עם אמר פילבר: "אני זוכר את פגישת ההנחיה כזיכרון צילומי. אני זוכר שהיא התרחשה. אני זוכר איך פעלתי. אני זוכר שהלכתי להיפגש עם אלוביץ'". הסנגור בן צור תקף את פילבר: "אתה כל הזמן מנסה לפגוע בנתניהו בתוספות כאלה ואחרות כי אתה רוצה להגן על עצמך. הזיכרון שלך הוא כמו ג'לי רוטט".

עו"ד בן צור הקרין קטע של אלי קמיר שבו הוא מכחיש בתוקף שפילבר אמר לו שהוא בא לאחר הפגישה עם נתניהו. פילבר ענה לשאלת בן צור: "אמרתי שאת שינוי המדיניות כלפי בזק הצגתי בפני המשרד לפני הפגישה עם נתניהו".

עו"ד בן צור: "אתה פוגש את קמיר - שיח ענייני ומקצועי. זה תיאור שלך ושגם מתאים לתיאור של קמיר. כלומר, שני אנשים לא מתואמים, מתארים בספונטניות את הפגישה באותה דרך". פילבר: "כשאני בא לשם אני בא בתחושה שאני לא בא לבד אלא עם גיבוי (מנתניהו)". עו"ד בן צור: "זה זיכרון שלך עכשיו של הפגישה ביוני 2015?", פילבר: "זה הזיכרון שלי מהעדויות שנתתי".

בתחילת הדיון אמר סנגורו של נתניהו, בועז בן צור, כי ההגנה זקוקה לכמה ימים כדי להגיב על בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום. במהלך הדיון הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים אמר בן צור כי ההגנה תיתן מענה רחב ומסודר בכתב.

אתמול הגישה הפרקליטות בקשה לתקן את כתב האישום באשר למועד הפגישה לאחר שבשבוע שעבר, במהלך החקירה הנגדית שערך סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, לפילבר עלו סתירות באשר למועד קיום הפגישה, שלפי כתב האישום היא היוותה את הוראת נתניהו לפילבר להיטיב עם בזק והבעלים שאול אלוביץ'.

לטענת הפרקליטות, בגלל שהנאשמים כופרים לגמרי בקיומה של ההנחיה, אין בשינוי פגיעה ביכולת שלהם להתגונן. "לאור כפירתם הגורפת של הנאשמים בעצם קיומה של ההנחיה, ולאור קו ההגנה של נתניהו, הכולל בחובו גם את קו ההגנה שהיה מציב לו היה נטען בכתב האישום כי פגישת ההנחיה התקיימה עוד לפני מינויו הרשמי של העד לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת - התיקון המבוקש לא פוגע ביכולתם של הנאשמים להתגונן מפני כתב האישום", נכתב.

שלמה פילבר תיק 4000 משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד