כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חופשה באירופה • איפה הכי יוקרתי והכי משתלם

המלון החדיש, האוכל, הפינוקים, הטיולים, ההפתעות • חיים פרידמן, מנכ"ל 'וינטר קלאב', מסביר מדוע חופשת הקיץ ב'הילטון אוראדיה' ברומניה/הונגריה הכי יוקרתית ומשתלמת

חופשה באירופה • איפה הכי יוקרתי והכי משתלם



חופשת קיץ היום היא כבר לא מה שהיה פעם. לפני שנים היו נוסעים\ במקרה הטוב לבית הארחה או מחליפים דירות. היום קיים עבור הציבור החרדי היצע עצום של מלונות נופש וטיולים בעשרות אתרי תיירות, בארץ ובחו"ל.

אחד האתרים המבוקשים השנה היא חופשת הקיץ ב'הילטון אוראדיה' ברומניה/הונגריה, של חברת 'וינטר קלאב'.

• חיים פרידמן, מנכ"ל 'וינטר קלאב'. מה הייחוד של הנופש שאתם מציעים?

"אנחנו מציעים את החופשה הכי יוקרתית שיש לשנה זו בחו"ל. השוונו את עצמנו מול כל האחרים, וזה ברור שאף אחד לא נותן את רמת האירוח שאנחנו נותנים".

• מה כל-כך מיוחד אצלכם?

"מבחינת המלון - מדובר במלון חמישה כוכבים דלקס של רשת מלונות הילטון העולמית. המלון נחנך לפני חצי שנה - שזה אומר מלון חדש לגמרי ומאובזר בצורה יוצאת מן הכלל. כל המלון עומד לרשות אורחנו. אין עוד אורחים במלון, מלבד אורחי 'וינטר קלאב'. אנחנו מתחייבים למלון שכולו שלנו, כדי שיהיה הכי כשר וצנוע עבור האורחים.

"במלון יש ספא שהוא השני בגודלו במלונות הילטון במזרח אירופה - ספא מאוד חדיש ומפנק, שיהיה פתוח בשעות נפרדות משש בבוקר ועד חצות הלילה רצוף! כל החופשה מלווה בצוות מיוחד ומאורגן בקפידה, הכל על מנת להבטיח את מירב ההנאה לאורחים".

• כיצד אתם נערכים לקליטת האורחים? מי מכין את האוכל?

"אנחנו מגישים ארוחות הגורמה - כשהאוכל במלון הוא של השפית הבינלאומית מירי זורגר, שמגיעה למלון יחד עם צוות שלה שיעבוד יחד עם צוות השפים של הילטון. יהיה אוכל גורמה ברמה גבוהה מאוד, הן באיכות והן בטעם.

"לפעמים חושבים שבגורמה אין אוכל... אצלינו דבר ראשון בארוחות זה השפע. חלק מחוויית האירוח של נופש הוא בשפע וטעם האוכל, שיהיה ברמה גבוהה מאוד.

"האירוח אצלנו הוא על בסיס פנסיון מלא - 3 ארוחות ביום, קפה ועוגה אחר הצהרים, נשנושי חצות, שתייה חופשית במהלך הארוחות, ועוד הרבה פינוקים שלא נגלה, אלא נשאיר להפתעת האורחים..."

• מי משגיח על מטבח המלון?

"על הכשרות לא מתפשרים אצלנו. הכשרות היא של הרב פאדווא מאמסטרדם, הידוע ברמת הכשרות המהודרת שלו, ששולח צוות משגיחים מטעמו למלון. כל הבשרים הם משחיטת הרב פאדווא ומגיעים מאמסטרדם וכן כל שאר המוצרים הם מהדרין מן המהדרין".

חדש מהניילון. צילום: חדש מהניילון.
חדש מהניילון.


הקומזיץ של ליפא שמעלצר

• ספר לנו מעט על האיזור בו ממוקם המלון.

"המלון שוכן על גדות נהר הקרישול רפדה. העיר אוראדיה ידועה מאוד בשמה הקודם 'גרוסווארדיין', שהייתה עיר ואם בעולם החסידות. באזור זה צמחו וקמו רבות מן החסידויות הגדולות שיש לנו כיום. בעיר גרוסווארדיין היה האדמו"ר מויז'ניץ - בעל 'האהבת ישראל', שחי שם ואף נקבר בבית החיים במקום, עד שהעלו את ארונו בתש"י לבני-ברק. האזור כולו מוכר עם ערי החסידות כמו סיגעט, סאטמר, קלויזנבורג ועוד".

• לאן יוצאים הטיולים?

" מדי יום יצא טיול אל עבר הרי הקרפטים המרהיבים ביופיים. נגע בהיסטוריה היהודית העשירה שהייתה ואיננה עוד. נבקר בסיגעט, סאטמר, קלויזנבורג, דברצן, ביוש, אראד, ספינקה ועוד.

"הטבע באיזור מרהיב ביופיו. הרי הקפטים הם שווייץ של רומניה. האזור כולו עטוף ביערות עבותים, עמקים ירוקים ואגמים מרהיבים.

"המיוחד באזור זה הוא המעבר החד בין בעיר שהיא חדישה יותר ויש בה קניונים עם מותגי העולם, לבין יציאה לעבר העיירות מסביב, שם כאילו העולם עצר מלכת. אנחנו נראה בדרכים עגלות רתומות לסוסים, וכפריים המעבדים את אדמתם.

"רומניה ידועה באוצרותיה הטבעיים, כמו מכרות המלח שבאים אליהם מכל העולם לראות ולהרגיש - ואנחנו נגיע אל אחד הגדולים של רומניה. מעיינות מים טרמו מינרליים, הידועים בבריאותם, אופיינים לאזור זה, וישנו אחד גדול ומוכר בשם אזור המרחצאות Felix, שהינו במרחק עשר דקות מהמלון.

"הטיולים הם בהדרכתו של המדריך שלמה שוהם - הידוע כמומחה לאזור זה ברומניה. הוא בנה מסלולים מיוחדים ומגוונים מאוד, במיוחד עבור הקבוצה שלנו".

• איזו אווירה יש במלון? מי הקהל שמגיע?

"וינטר קלאב היא משפחה אחת גדולה כל השנה וכל מילה מיותרת. האווירה המיוחדת ששוררת במהלך כל החופשה, אם זה בימי החול במלון או בטיולים, ובמיוחד היא אווירת ההתרוממות יחד בשבתות של וינטר קלאב, ששמם כבר יצא למרחוק.

"האווירה הינה חרדית ותורנית, עם קהל איכותי מאוד מתוככי המגזר החרדי, אנשים שיודעים לאן לצאת, כשרוצים להיות סמוכים ובטוחים שהכל צנוע וכשר על פי כל הדקדוקים".

• אילו תוכניות אתם מכינים לאורחים?

"ישנה תוכנית מלאה לאורחים במלון, גם בשעות היום ובעיקר בשעות הערב. ישנו מופע מרכזי מדי ערב, אשר השקענו רבות בהשגתם. לדוגמא מופע פולקלור רומני מיוחד מאוד, ערב ברביקיו על שפת הנהר עם מוזיקה חיה, ועוד ועוד הפתעות".

• שחרר הפתעה אחת.

"טוב, הנה הפתעה אחת: הזמר ליפא שמעלצר מניו יורק יגיע אלינו לשבת מיוחדת ומרוממת, שבת נחמו בגרוסווארדיין. הוא ילווה אותנו ב'טיש עונג שבת' מיוחד אל תוככי הלילה, וכן בסעודה שלישית רעווא דרעווין לסגירת השבת בצורה המיוחדת ביותר.

"יש עוד הרבה פרטים יפים על החופשה, אבל נראה לי שהבנתם את רעיון החופשה..."

קישורים:
רוצים לקרוא עוד? כנסו לוינטר קלאב
וינטר קלאב אוראדיה רומניה חופשת הקיץ ליפא שמעלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד