י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מל"ט הופל

דיווח רוסי: חיל האוויר ירה 22 טילים לעבר סוריה: 16 הופלו

ביום שישי האחרון ירו מטוסי F-16 ישראליים 22 טילים לעבר המרכז המדעי הסורי, לטענת הרוסים 16 טילים הושמדו. בתקיפה המיוחסת לישראל נהרגו 5 אנשים, שלושה מהם חיילים סורים שהיו אחראים על סוללה נגד מטוסים

דיווח רוסי: חיל האוויר ירה 22 טילים לעבר סוריה: 16 הופלו
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

אדמירל רוסי, אולג ז'ורלב, סגן ראש המרכז הרוסי לפיוס הצדדים הלוחמים בסוריה, אמר לתקשורת הרוסית, כי 22 טילים נורו ביום שישי האחרון לעבר סוריה. "ב-13 במאי, בין השעות 20:25 ל-20:32, תקפו שישה מטוסי F-16 של חיל האוויר הישראלי, מבלי להיכנס למרחב האווירי הסורי, את מתקני מרכז המחקר הסורי, כוחות ההגנה האווירית של הרפובליקה הערבית הסורית השמידו 16 טילים וכלי טיס בלתי מאויש אחד", אמר בתדרוך.

הטילים נורו לעבר העיירה מיסיאף באזור הכפרי של חמה, כך מסרה ביום שישי האחרון סוכנות הידיעות הרשמית SANA והוסיפה כי מספר טילים הופלו על ידי מערכת ההגנה האווירית הסורית.

האדמירל האחורי ציין גם כי כתוצאה מתקיפות אוויריות ישראליות נהרגו שלושה אנשי צבא סורים ושני עובדים אזרחיים, ושני אנשי צבא סורים נפצעו. בנוסף, נפגעו מחסני הציוד המיוחד של מרכז המחקר הסורי.

דבריו של האדמירל מסתדרים עם דיווח לאחר התקיפה, אז גורם צבאי סורי אלמוני צוטט על ידי התקשורת הסורית, ואמר כי חמישה בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו. ‏בכלי התקשורת הסוריים הרשמיים דווח על מספר רב של טילים שחיל האוויר שיגר לעבר היעדים באזור מיסיאף. מספר טילים נחתו בשטחים חקלאיים ונגרמו נזקים לנכסים של אזרחים.

סוריה רוסיה חיל האוויר תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד