י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא כל אחד יוכל לחגוג"

ח"כ כהנא במסר לקיצונים; מיעוט קטנטן מנסה להרוס - המשטרה ערוכה לקראתם

חבר הכנסת מתן כהנא, האמון על ההילולה במירון, קיים הבוקר סיור בהר מירון לקראת ההילולה שתיערך ביום רביעי הקרוב | כהנא הבהיר: "מטבע הדברים, השנה ההילולה תיראה אחרת. לא כל אחד יוכל לחגוג בדיוק כפי שהיה חולם"

ח"כ כהנא במסר לקיצונים; מיעוט קטנטן מנסה להרוס - המשטרה ערוכה לקראתם
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע ההתפטרות, חה"כ כהנא, האמון על ההילולה במירון, קיים הבוקר (שני) סיור בהר מירון לקראת ההילולה שתיערך בעוד יומיים, במהלכו העביר מסר לקהילות המתכננות להגיע ללא כרטיסים ולנסות לפרוץ לשטח מירון .

"לצערי יש מיעוט קטנטן שעושה כל שביכולתו כדי להרוס לכלל עם ישראל את השמחה. המיעוט הזה במשך ימים מבצע פעולות וונדליסטיות להרס התשתיות וכן מתכנן לנסות ולהפריע גם בעת ההילולה", אמר כהנא שהעביר מסר כי "המשטרה נערכת לקראתם. לכולנו אני אומר, בואו לא ניתן לקומץ להשחיר את פניהם של רבבות אזרחים נהדרים שיבואו לחגוג במירון".

בפועל, מאז התפטרותו הוסרה אחריותו של כהנא כאחראי על ההילולה וממילא לא יוכל לתת הוראות, "בסיור אמר ח״כ כהנא, "מדינת ישראל השקיעה סכום ענק על מנת להתמודד עם כשלי הבטיחות שנבעו מתשתיות שהוזנחו שנים רבות ומבניה בלתי חוקית שהייתה כאן לאורך השנים. מיטב גורמי המקצוע נשכרו כדי להפיק אירוע שבעז"ה יהיה מוצלח ושמח".

"האירוע השנה עולה כ 60 מש"ח. פי ארבע ממה שהיה מקובל עד כה. את הסכום הזה המדינה משקיעה כדי לאפשר לציבור הרחב להגיע, להנות ולחזור הביתה בשלום", הוסיף כהנא. "מטבע הדברים, השנה ההילולה תראה אחרת. לא כל אחד יוכל לחגוג בדיוק כפי שהיה חולם".

על המתווה אמר השר המתפטר כי עקרון העל של המתווה הוא פיזור העומסים מרגעי שיא בודדים שהביאו לצפיפות מסוכנת, להגעה של קהל בצורה מבוקרת לאורך כל שעות יום ההילולה. לדבריו, "הצלחת ההילולה תלויה בעיקר במידת שיתוף הפעולה של הקהל עם הנחיות המארגנים וכוחות הביטחון."

מתן כהנא לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד