כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המאבק באנטישמיות

מתארגנת תביעת ענק נגד חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה

עורכי הדין מהמרכז האמריקני לחוק וצדק הממוקם בוושינגטון, הודיעו במכתב למנכ"ל לופטהנזה כי החליטו להגיש את התביעה לאחר ש"הנוסעים היו קורבנות לתקרית אנטישמית חסרת מצפון". בעוד נוסעים אחרים שלא עטו מסכות, "כן הורשו להמשיך לטוס"

מטוס לופטהנזה: אילוסטרציה
מטוס לופטהנזה: אילוסטרציה

לא מוותרים. לאחר שמנעה מעשרות יהודים חרדים לעלות לטיסת המשך מגרמניה להונגריה, חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה תעמוד בקרוב בפני תביעה ייצוגית. עורכי דינם של 26 מהנוסעים היהודים, שהגיעו מארה"ב לנמל התעופה בפרנקפורט בדרכם לבודפשט אך לא הורשו לעלות למטוס, הודיעו כי יגישו תביעה נגד לופטהנזה בימים הקרובים.

כזכור, קבוצה של 150 יהודים מארה"ב הגיעו בשבוע שעבר לפרנקפורט על מנת להמשיך משם לבודפשט בדרכם לקברו של הרה"ק מקרעסטיר, אולם כאשר ביקשו לעלות לטיסת ההמשך התפתח עימות בינם לצוות חברת התעופה הגרמנית שטען כי בטיסות קודמות סירבו חלק מהנוסעים היהודים לעטות מסכות הגנה, ולכן הם לא מורשים לעלות למטוס.

במהלך העימות, החליטו אנשי החברה הגרמנית למנוע מכל עשרות היהודים החרדים לעלות לטיסה והפרידו אותם מהנוסעים האחרים שהורשו לעלות למטוס. עורכי הדין מהמרכז האמריקני לחוק וצדק הממוקמת בוושינגטון, הודיעו במכתב למנכ"ל לופטהנזה כי החליטו להגיש את התביעה לאחר ש"הנוסעים היו קורבנות לתקרית אנטישמית חסרת מצפון".

הם הוסיפו כי "נפרט את הטענות והדרישות המשפטיות שלנו בשבוע הבא". התביעה מגיעה למרות שמנכ"ל לופטהנזה, קרסטן ספוהר, התנצל בפני רבה של ברלין יהודה טייכטל על המקרה, והשניים אף קבעו להיפגש לשיחה אישית בימים הקרובים. גם לופטהנזה עצמה פרסמה הודעת התנצלות בה נמסר כי "יש לנו אפס סובלנות לגזענות, אנטישמיות ואפליה מכל סוג שהוא. אנו בוחנים את התקרית".

כזכור, הסיפור החל כשחברת התעופה הגרמנית סירבה לעלות לטיסת המשך מפרנקפורט לבודפשט בשבוע שעבר, כ-150 חרדים שרצו להגיע להונגריה להתפלל בציון בקרעסטיר, זאת כעונש קולקטיבי על כך שקומץ נוסעים סירב לעטות מסיכות בטיסה הראשונה מניו יורק.

בנחיתה בפרנקפורט חיכתה לנוסעים היהודים הפתעה. שוטרים חמושים שמנעו פיזית מכל הנוסעים היהודים לעלות לטיסת הקונקשן. בהתחלה הם לא קיבלו תשובה ברורה על מה המהומה, אבל אז הגיעה דיילת קרקע שאמרה את המשפט הבלתי ייאמן: "כולכם נענשים בגלל המעשים של כמה יחידים. היהודים הם שעשו את הבעיות על הטיסה ולכן כל היהודים מ-JFK לא רשאים להמשיך לטוס".

נוסעים רבים נאלצו להוציא עוד מאות דולרים והיו כאלה שהוציאו מעל 1200 דולר כדי לטוס הביתה, חלקם ויתרו על הגעה לקרעסטיר כי היו חייבים לחזור הביתה ושילמו טיסה חזור דרך חברת תעופה אחרת, חלקם פספסו טיסות המשך. עשרות נוסעים אחרים שהזמינו נסיעות לבד מצאו את דרכם לקערסטיר בכוחות עצמם. רוב האנשים תכננו להיות בקרעסטיר רק כמה שעות ותכננו לבקר בערים אחרות באמצעות טיול באוטובוס, אבל הם בסופו של דבר הפסידו את היום, ונאלצו לבלות יום נוסף באירופה במקום שלא תכננו, יחד עם הוצאות אחרות. על פי שיחות שניהלו נוסעים עם צוות הקרקע, התברר כי הקברניט החליט שלא להטיס את החרדים, גם לאחר תחנונים של דיילי הקרקע.

לופטהנזה אנטישמיות בגרמניה תביעה ייצוגית פרנקפורט קעריסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד