ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מוכר הנשק למפגע העיד

הרוצח בן ה-18 הסתובב בזירה יממה לפני הטבח

בעל חנות נשק בניו יורק שמכר נשק לצעיר שביצע את הטבח אומר כי הוא "מרגיש נורא". לדבריו, "אני לא מבין למה ילד בן 18 בכלל יעשה את זה" | עוד אמר: "אני יודע שלא עשיתי שום דבר רע, אבל אני מרגיש נורא עם זה" | נחשף כי היורה הגיע יום לפני הטבח שביצע כדי לבדוק את השטח

הרוצח בן ה-18 הסתובב בזירה יממה לפני הטבח
היורה פייטון ג'נדרון צילום: צילום מסך

בעל חנות כלי נשק בצפון ניו יורק העיד כי מכר לאחרונה נשק ליורה בבאפלו פייטון ג'נדרון, ושהוא "מרגיש נורא" לגבי הפשע שביצע הצעיר. רוברט דונלד מחנות לכלי נשק Vintage Firearms באנדיקוט, ניו יורק, אמר ל'ניו יורק טיימס' כי נודע לו מסוכנים פדרליים במוצאי שבת שהוא מכר לאחרונה ליורה בן ה-18 נשק.

דונלד אמר כי אינו זוכר פרטים על מכירת הנשק שלו לג'נדרון בגלל כמות הלקוחות שהוא משרת, אבל שני סוכנים מהמשרד לאלכוהול וטבק, כלי נשק וחומרי נפץ הגיעו לחנות שלו בשעה 19:30 ביום ראשון כדי לאסוף ניירת הקשורה לרכישה. "אני לא מבין למה ילד בן 18 בכלל יעשה את זה", אמר דונלד. "אני יודע שלא עשיתי שום דבר רע, אבל אני מרגיש נורא עם זה". דונלד אמר שהוא רק לעתים רחוקות מוכר את סוג רובה הסער שג'נדרון חיפש ובמקום זאת מתמחה באקדחים וינטג'. על פי הדיווחים בארה"ב, ג'נדרון שינה את כלי הנשק כדי להפוך אותו לקטלני יותר. דונלד טען כי הנשק עמד בדרישות החוק כאשר נמכר.

לאחר הטבח הנורא שביצע הצעיר הגזען והאנטישמי ששונא יהודים ואפרו אמריקאים, התברר כי המפגע בעל עבר פסיכוטי. הוא לבש פעם חליפת האזמט (נגד חומרים כימיים) כשהגיע לבית הספר במהלך הקורונה, ומאוחר יותר אושפז למשך יום וחצי לאחר שאיים על חבריו לכיתה.

התומך בעליונות הלבנה, פייטון ג'נדרון, נשלח לבית חולים מקומי "להערכה נפשית" ביוני 2021 לאחר שהשמיע "איום כללי" באלימות נגד בית הספר שלו, כך סיפר מפקד משטרת באפלו, ג'וזף גרמאגליה, במהלך מסיבת עיתונאים עם המושלת קטי הוצ'ול.

היורה, בן 18, נמצא כעת במעקב בתאו בכלא מחשש שיפגע בעצמו, מפקד המשטרה אמר שהונפקו צווים כדי לגשת למחשב האישי, הטלפון וחשבונות המדיה החברתית של ג'נדרון.

"הראיות שחשפנו עד כה, אל תטעו, מדובר בפשע שנאה גזעני מוחלט", אמר גרמאגליה. "הוא יעמוד לדין עם סעיף פשע שנאה. זה מישהו שיש לו שנאה בלב, בנפש ובמוח שלו". הוריו של ג'נדרון, פול ופמלה ג'נדרון, שניהם מהנדסים אזרחיים במשרד התחבורה של המדינה.

החוקרים מאמינים שהוא חקר מקומות עם ריכוזים גבוהים של אפרו-אמריקאים, הצעיר בן ה-18 שגם שונא יהודים נסע מבית משפחתו בקונקלין, ניו יורק, לסופרמרקט בבאפלו. ג'נדרון חקר במיוחד את הדמוגרפיה של השכונה כדי להתמקד בקהילה שחורה בעיקרה, כך אמרו במשטרה. ואז נסע 300 קילומטרים לבאפלו ופתח בטבח שהביא למותם של 10 אנשים.

טבח ירי גזען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד