י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פתרון לרגע האמת

ניסי ניסים: חלתה במחלה, רגע אחרי שביצעה מהלך חשוב

הציבור הישראלי מוציא אלפי שקלים בשנה על ביטוחי בריאות כדי להשיג מקסימום כיסוי ביטוחי במקרים של מחלות קשות, בדיקות מתקדמות ותרופות שאינן בסל. אבל פעמים רבות, דווקא ברגע האמת, המבוטח מגלה שהאותיות הקטנות בפוליסה פועלות נגדו. רבקה (36), אם לשני ילדים קטנים, גילתה את המחדל בדיוק ברגע האמת

ניסי ניסים: חלתה במחלה, רגע אחרי שביצעה מהלך חשוב
בדיקת mri צילום: פיקסביי

רבקה (36), אם לשני ילדים קטנים, ביקשה מסוכנות סאל שוקי הון לערוך בדיקה של התיק הביטוחי שלה. "הבדיקה העלתה כי יש לה פוליסת בריאות כפולה בשתי חברות ביטוח שונות. על כפל הביטוחים הזה היא שילמה 3,500 שקל מיותרים בשנה. עוד עלה מהבדיקה כי שתי הפוליסות הכפולות שעליהן שילמה, כלל לא כללו כיסויים מהותיים, כמו כיסוי לבדיקות גנטיות, כיסוי למחלות קשות והכי חשוב ויקר – תרופות למחלת הסרטן", מספר יאיר טהר, בעלי הסוכנות.

למרבה הצער, כעבור חצי שנה, גילתה רבקה כי חלתה בסרטן והתקשרה לסוכנות של יאיר לסיוע בהפעלת הביטוח. "המזל הגדול הוא שהספקנו גם לחסוך לה עלויות ע"י איחוד תיקים שעשינו עבורה תחת פוליסה חדשה וגם, שאותה פוליסה  הכילה את כל הכיסויים הדרושים. הגשנו עבור רבקה תביעה לחברת הביטוח והשגענו עבורה את כל התרופות, הטיפולים, והתמיכה שהיא נזקקה להם, ובמקביל היא גם קיבלה פיצוי חד פעמי של כ-100 אלף שקל בגין הכיסוי למחלות קשות. אלו בדיוק הניואנסים שצריך לקחת בחשבון בפוליסות בריאות, ואם לא שמים אליהם, בנוסף לכל ההתמודדויות שמזמנת מחלה קשה, זה יכול למוטט משפחה מבחינה כלכלית" מסביר יאיר.

מעוניינים בבדיקת תיק הביטוח שלכם - ללא עלות? השאירו פרטים >>
הבדיקה מיועדת לגברים ונשים עד גיל 65

"משלמים על אותו כיסוי ביטוחי פעמיים פשוט מתוך פחד"

סוכנות הביטוח של טהר, המעסיקה צוות סוכני ביטוח מנוסים, היא עוף מעט מוזר בענף הביטוח הישראלי, זאת מכיוון שהמטרה שלה אינה למכור לצרכנים עוד ועוד פוליסות ביטוח, אלא לאתר כפל ביטוחים, לחסוך למשפחות מאות ואלפי שקלים בשנה, וחשוב לא פחות מכך – להבין מה חסר בתיק הביטוחי, ולהשלים אותו – לפי צרכי המשפחה.
"אנשים קונים עוד ועוד ביטוחים, כי נציגי חברות הביטוח מפחידים אותם: מה יקרה אם תהיה סיעודי, תעבור תאונה או אם תהיה לך מחלה קשה. זה מוביל לכפל ביטוחי שלא רק עושק את המבוטח אלא גם כזה שלא מסייע לו ברגע האמת", אומר יאיר. "נתקלנו אפילו במקרים שבהם חסכנו למבוטח אלפי שקלים בשנה פשוט כי גילינו שהכיסויים שעליהם הוא משלם כלולים בסל ביטוחי שב"ן – הביטוחים המשלימים של קופות החולים.  

"חושבים שהסוכן עובד עבורכם? תחשבו שוב"

לדברי יאיר, בשנים האחרונות נכנסו לתוקף רפורמות שונות בתחום הביטוח שמטרתן לייצר שקיפות והוזלה של התיק הביטוחי, ותחום הביטוח כולו עובר שינויים מרחיקי לכת שמיטיבים עם המבוטח. עם זאת, ישנם עדיין כשלים שמסכנים את המבוטחים.
"היום, בניגוד לפעם, מבוטחים יכולים להיכנס לאתר 'הר הביטוח' ולבדוק באופן עצמאי על אילו פוליסות הם משלמים. הבעיה היא שהם לא יכולים לדעת איזה כיסויים והאם העלויות שלהם תקינות. "לצערנו עד היום מצאנו בלמעלה מ-90% מהמקרים חלופות טובות וזולות יותר, וזו לא הגזמה".

ולמה לא לבצע את הבדיקה מול סוכן הביטוח?

"אנשים אומרים שהם לא צריכים בדיקה נוספת של התיק כי יש להם סוכן ביטוח קבוע והוא מטפל בהם, אבל זו טעות. במוקדי הביטוח עובדים אנשי מכירות לכל דבר, שמקבלים מחברת הביטוח עמלה על כל ביטוח שהם מוכרים – כך שהאינטרס שלהם לפעמים ממש מנוגד לזה של הלקוח, לא פעם דוחפים ללקוח מוצר זהה פעמיים, והלקוח מגלה את זה בד"כ בטיימינג הכי גרוע – כשמשהו רע קורה והוא זקוק לעזרת הביטוח ולכיסויים שהובטחו לו.
אנחנו רואים לנגד עינינו רק את מה שהלקוח צריך והצוות שלו מאד מקושר ומיומן ויודע להשיג עבורו בדיוק את זה – מקסימום כיסוי, במינימום מחיר".

מעוניינים בבדיקת תיק הביטוח שלכם - ללא עלות? השאירו פרטים >>
הבדיקה מיועדת לגברים ונשים עד גיל 65

ביטוח בריאות פוליסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד