י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מחנק איטי ומעיכה"

משפחות הרוגי אסון מירון תובעות מיליונים מהמדינה

משפחות הרוגי אסון מירון תובעות את המדינה על כך שהתעלמה במודע מהסכנות במתחם הציון, לטענת המשפחות המדינה נהגה ב"רשלנות פושעת". עורך הדין: "באסון מתו במוות טרגי ביותר, תוך כדי מחנק איטי ומעיכה"

משפחות הרוגי אסון מירון תובעות מיליונים מהמדינה
אסון מירון צילום: פלאש 90

תשע משפחות של הרוגים באסון מירון, ששכלו יחד עשרה בני משפחה, תובעות יותר מ-46 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה, גופי הצלה וחירום ומספר גופים פרטיים שסיפקו אישורים להילולה במירון. כך עולה מפרטי תביעת הענק שהוגשה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי עו"ד ערן בקר.

מאחורי התביעה, עומדות מספר משפחות ששכלו את ילדיהם באירוע: משפחת אלחדד, ששכלה את שני ילדיהם הקטנים, יוסף דוד ומשה מרדכי, וכן משפחתם של יוסף יהודה לוי טנטאו, נחמן קירשנבוים, משה לוי וישי מועלם, כולם קטינים. בנוסף עומדים מאחורי התביעה בני משפחתם של שמחה בונים דיסקינד, אריאל צדיק, מרדכי פעקעטע ושרגא גשטטנר. בני משפחתו של האחרון, שהיה זמר חרדי מצליח, מתגוררים בארצות הברית.

עיתוי התביעה אינו מקרי, ומגיע יומיים בלבד לפני יום השנה לאסון מירון וההילולה במירון. בשבוע שעבר התייחס שמעון ישראל אלחדד, אחיהם של יוסף דוד ומשה מרדכי, לתחושות הקשות ואמר כי הוא מאמין שלא כל המעורבים בהילולה הפנימו את המסקנות הראויות.

עורך דינם של המשפחות, עו"ד ערן בקר, מדבר על מה שקרה ברגעים האחרונים של נספי האסון. "באסון נרמסו, נדחסו ונספו 45 גברים וילדים, ונפצעו 145 בני אדם עקב מעיכה וחנק שנגרמו בתדחוקת קהל. ההרוגים באסון מתו במוות טרגי ביותר, תוך כדי מחנק איטי ומעיכה".

"המנוחים נמחצו מתחת להמון, דבר שגרם לדקות ארוכות מאוד של סבל רב", תיאר עורך הדין. "במהלך דקות ארוכות אלה, ממש בתוך שדה קרב בכאוס מתמשך, זעקו המנוחים לעזרה, התחננו, עמדו על נפשם ונלחמו על חייהם בתקווה להיחלץ ולהינצל, קראו שמע ישראל, נאנקו אנקות כאב, חשו את המוות קרב ובא. גופם נחלש תחת הדחק, נמחצו אט אט מתחת להמון, התקשו לנשום, והחמצן הלך ונחלש מהריאות באופן איטי והדרגתי, בשארית כוחם עד שאט אט קולם נעלם, עד שנפחו את נשמתם. חייהם נגדעו במוות אכזרי ואיטי שעוד לא ראינו כמוהו בתולדות המדינה".

על פי הדיווח ב'ישראל היום' בסך הכול דורשים בני המשפחות פיצויים עונשיים בסך של 3 מיליון שקלים ומיליון שקלים כפיצויי שכול בגין כל אחד מהמנוחים. בנוסף לכך מספר משפחות דרשו פיצויים נוספים בגין נזקים, בתוכם בני משפחתו של שרגא גשטטנר, שדורשים 4.5 מיליון שקלים כפיצוי על הכנסותיו האבודות כזמר.

אסון מירון תשפ"א רשלנות תביעת פיצויים שרגי גשטטנר נחמן אלחדד משה מרדכי אלחדד יוסף דוד אלחדד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד