י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

"שמנהיגי החרדים יקחו המושכות לפני שיקרה אסון"

נתניהו: ננקוט יד קשה • דרעי: זעזוע ושאט נפש • לפיד: איום ישיר על מדינת ישראל • ביהדות התורה מתנערים: "התוקפים לא נשמעים לנו" • תגובות ללינץ' במאה שערים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב ללינץ' שבוצע בחייל החרדי: "ננקוט יד קשה נגד מי שמנסה להטיל אימה על אזרחים שממלאים את חובתם למדינה.

"התשובה הטובה ביותר לפורעי החוק הללו היא מספר המתגייסים החרדים שגדל משמעותית בשנים האחרונות ויגדל עוד יותר בזכות ההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע על הגברת השיוויון בנטל".

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד היה הראשון להגיב. "ההסתה המתמשכת והתקיפות האלימות והפרועות נגד מתגייסים חרדים, כמו האירוע הקשה שאירע הערב בירושלים, ראויים לכל גינוי ומעוררים זעזוע עמוק".

בעמוד הפייסבוק שלו כתב לפיד: "עוד חייל צה"ל הותקף היום בידי עשרות חרדים בירושלים. זה בלתי נסבל ואנחנו לא נסבול את זה. שוחחתי הערב עם השר לבטחון-פנים על כך שיש לטפל במקרים האלה ביד קשה וללא שום היסוס. בשבוע בו עבר בממשלה חוק השיוויון בנטל, יש לא מעט אנשים שרוצים למנוע באלימות את גיוס החרדים. הם צריכים לדעת שזה לא הולך לקרות.

"אני קורא לראשי המפלגות החרדיות לגנות את ההתקפות האלימות ואת ההסתה המכוערת כלפי צה"ל בקול רם, בלי הסתייגויות, בלי לטעון שיש לזה סיבות ומבלי לרמוז שיכולה להיות לכך הצדקה כלשהי. לאלימות אין סיבות. לאלימות אין הסברים. אלימות כלפי חיילי צה"ל היא איום ישיר על מדינת ישראל וכך נטפל בה".

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל גינה בחריפות את תקיפת החיילים החרדים: "מדובר בתופעה פסולה ומגונה שמתרחבת מיום ליום. ההסתה ברחוב החרדי נגד החיילים גובלת כבר בפיקוח נפש. אני קורא לראשי הציבור החרדי והרבנים לגנות בכל תוקף את הפגיעה בחיילים ואף לפעול ביד קשה נגד התוקפים בטרם יקרה אסון. לא ייתכן שדווקא בימי בין המיצרים, שבהם כולנו אבלים על חורבן בית המקדש בעוון שנאת חינם, נראה פגיעה של יהודים ביהודים, זו פשוט שנאת חינם״

גם השר יעקב פרי גינה בחריפות את התקיפה: "כל ניסיון לפגוע פיזית או מוראלית בחיילים ייענה מיידית ביד נוקשה מצד המדינה. מקרים כמו שקרו הערב לא ייעברו בשתיקה על ידי הרשויות, אני מבקש ממנהיגי החברה החרדית לקחת את המושכות לפני שיקרה פה אסון".

שר הבטחון בוגי יעלון הגיב: "התקיפה היום היא מעשה בזוי ונתעב שמחייב טיפול ביד קשה. אסור לנו לאפשר שבריונים אלימים יאיימו על שלומם של צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל, ויש למצות איתם את הדין עם אפס סובלנות".

מבוכה חרדית

ובחזית החרדית בלבול ומבוכה: ש"ס מגנה את תקיפת החייל, יהדות התורה לעומת זאת שותקת.

יו״ר ש״ס אריה דרעי גינה את התקיפה: "אני חש זעזוע ושאט נפש ממעשיהם של נערי שוליים קיצוניים שפגעו הערב ללא בושה וחמלה בחייל יהודי. דרכם לא דרכנו, וכבר אמרו חז״ל ״המרים יד על חברו נקרא רשע. אני קורא לכל ראשי המפלגות לחזור לאלתר לשיח של הבנה ופיוס, כדי שלא ייראו עוד מחזות אלו".

לעומת זאת, יהדות התורה מילאה פיה מיים. בכירים בתנועה העדיפו במקום לגנות את התוקפים, לגנות את לפיד: "הקנאים לא מקשיבים לרבנים, וגם לא לח"כים", אמרו בתנועה.

בש"ס התפלאו על האמירה המוזרה: "לפיד גם לא נשמע לרבנים", אמרו, "בכלל כל מי שיהדות התורה תקפה לאחרונה לא נשמע לרבנים ובטח לא לח"כים. האם זו סיבה לא לגנות מעשה נפשע שנעשה נגד חרדי?".

ש''ס מאה שערים גינוי חייל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 52 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד