י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהומה במליאה

בנט ונתניהו בעימות פומבי: "אתם מהמרים על החיים של כולנו"

בדיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה בנושא המצב הביטחוני, התעמתו ראה"מ בנט וראש האופוזיציה נתניהו | בנט לא התנצל על השותפות עם רע"מ: "מי שצריך להתנצל זה מי שעשרים שנה לא עשה כלום" | נתניהו: "אתה לא יכול לצאת החוצה לרחוב כי כולם רואים את הבושה" • צפו

בנט ונתניהו בעימות פומבי: "אתם מהמרים על החיים של כולנו"
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במסגרת דיון 40 חתימות במליאה, נרשמה מהומה הערב (שני) במליאת הכנסת, כאשר עלו לנאום בזה אחר זה ראש הממשלה נפתלי בנט וראש האופוזיציה בנימין נתניהו שהטיחו האשמות הדדיות זה בזה, לקול קריאות ביניים של חברי הכנסת שניסו למנוע מראש הממשלה וראש האופוזיציה לנאום.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בנאומו: "אנחנו ניצבים עכשיו כמעט שנה מכינון ממשלת ישראל. בשנה הזו חילצנו את המדינה מהזנחה עמוקה", בדבריו תקף את הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו ברשלנות שהובילה לאסון מירון וביוקר המחייה, כך גם בנושא הביטחוני, "מנהיג חמאס שוחרר על-ידי קודמי, בשונה ממדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת שרק חטפה טילים, 13,000 טילים, ולא עשתה כלום, אנחנו תוקפים".

במענה לקריאות ביניים על השותפות של רע"מ בממשלה וההמתנה להחלטת מועצת השורא, השיב בנט: "אני לא פוגש אותו בהסתר, הוא לא פילגש", והוסיף לשבח את מנסור עבאס בו הוא רואה כמנהיג, "אני לא יודע אם נצליח, ימים יגידו". בנט הוסיף והבהיר: "אני לא מתנצל על זה, אני גאה בזה. זה טוב להם וטוב לנו. מי שצריך להתנצל זה מי שעשרים שנה לא עשה כלום".

בדבריו תקף את האופוזיציה "קואליציית איימן עודה, ביבי ובן גביר. הפלתם את החוק לסטודנטים לוחמים, כרתתם ברית. אני אומר פה את האמת וכולם יודעים את זה. אני שואל את אזרחי ישראל: האם אתם בוחרים בממשלה עם רצון טוב שלא מסכימים על הכל אבל בסופו של דבר אנחנו עובדים עם רצון טוב, או קואליציה של בן גביר, ביבי ועודה? זו האמת, זו הבחירה. קואליציית הכאוס או קואליציית הרצון הטוב".

לאחר מכן עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, להגיב לבנט, כאשר בלשכתו הפיצו את דבריו בתואר "ראש הממשלה" כדי לנסות להטעות את התקשורת, "מה שקורה היום במדינת ישראל. טירוף מערכות מוחלט. צבר האירועים המבישים נובע מהחולשה התהומית של ממשלת ההונאה והכניעה. האויבים שלנו פתאום אינם מפחדים, הם מרגישים את החולשה, את האפסות שלכם, ולא רק הם. כל אזרחי ישראל מרגישים את הרפיסות של הממשלה, את הרפיון שלה, את ההפקרות שלה".

"נפתלי בנט, אתה יכול להמשיך לשוחח עם ראש הממשלה הרזרבי, אבל כשאתה הקמת את ממשלת ההונאה שלך, שתזכר ולא לטובה, אתה אמרת: "אנחנו עושים פה ניסוי". אז אני אומר לך נפתלי - חיים של מדינה הם לא ניסוי, חיים של אנשים הם לא ניסוי. כולם יודעים שהניסוי הזה לא הצליח, שהוא נכשל כישלון מוחלט״, כך נתניהו שפנה לבנט וליאיר לפיד "אתם מהמרים על החיים של כולנו וכולנו משלמים את המחיר. וכמו מהמרים אובססיביים אתם לא יודעים מתי להפסיק".

עוד תקף נתניהו בנאום שנמשך למעלה מחצי שעה: "הפכתם אותנו למדינה שאזרחיה מפחדים ללכת ברחוב או להניף את הדגל. החולשה שלכם מקרינה החוצה לזירה הבינלאומית. אני מדבר עם מנהיגים זרים ששואלים: "מה קרה לכם?". החולשה שלכם בולטת באותה מידה בזירה הפנימית: אין כיוון, אין דרך, אין מדיניות", עוד הוסיף נתניהו לתקוף: "בנט, פילסת את דרכך לכיסא ראש הממשלה בהונאה שלא הייתה כדוגמתה בשום דמוקרטיה. אף אחד לא מאמין למילה אחת שאתה אומר".

נתניהו פנה לחברי הקואליציה הימניים וקרא להם לעשות מעשה ולפרוש: "דווקא את מי שנותרו נאמנים להבטחות שלכם לבוחרי הימין, דווקא אותם אתם מכנים "פורשים". אל מול המציאות השקרית שאתם מנסים להנדס, צריך להצדיע למי שאתם מכנים שלא בצדק כ"פורשים". להצדיע לעמיחי שיקלי, להצדיע לעידית סילמן. בנט שאל אותה היום אם היא לא מובכת? אתה, בנט, אתה לא מובך? אתה לא יכול לצאת החוצה לרחוב כי כולם רואים את הבושה בממשלת ההונאה שהקמת". כך בהתייחסות לסערה סביב סילוק ח"כ סילמן מישיבת הסיעה.

את דבריו סיים נתניהו באומרו: "ממשלת החולשה וההונאה סיימה את דרכה. ממשלה שתלויה במי ששוללים את קיום מדינת היהודים, ממשלה כזאת לא תשרוד. אזרחי ישראל לא מקבלים את מי שמוביל אותם למציאות. פיניטו לה קומדיה, פיניטו לה קומדיה. אנחנו צריכים ממשלה לאומית חזקה ויציבה שתחזיר את השקט והביטחון לאזרחינו".

60 חברי כנסת תמכו בהודעת ראש הממשלה, לעומת 59 שהתנגדו וכך התקבלה עמדת ראש הממשלה על חודו של קול.

בנימין נתניהו נפתלי בנט מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד