ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

בלעדי • אמו של החייל שהותקף: זה נורא - המשטרה חייבת להתערב ולמגר את התופעה

בלעדי ל'בחדרי חרדים' • אמו של החייל החוזר בתשובה שהותקף במאה שערים מזועזעת מהתקיפה: "זה נורא. זו קבוצת קיצונים שאינה מייצגת" • חושפת: "בני חזר בתשובה בתמיכה מלאה שלנו - אך נענה לבקשתנו להתגייס" • "זה היה לו קשה והוא שקל לעזוב" • החייל הגיע לבקר את קרוביו, הותקף ונמלט לאחד הבניינים • כוחות יס"מ הוזעקו לחלצו • ש"ס מגנה • יהדות התורה שותקת סיקור, וידאו וגלריות

מאה שערים, הערב. צילום: פלאש 90
מאה שערים, הערב. צילום: פלאש 90



"זה נורא. פשוט נורא, זו קבוצת קיצונים שאינה מייצגת, המשטרה צריכה להתערב ולמגר את התופעה הזו".

כך הגיבה הערב בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הגברת ד' - אמו של החייל החוזר בתשובה שהותקף ביום שלישי בערב בשכונת מאה שערים בירושלים בידי המון חרדי.

עוד בנושא:
לינץ' במאה שערים • חייל חרדי הוכה בידי קיצונים וחולץ על ידי כוחות יס"מ • גלריה
המערכת הפוליטית מגנה: "זעזוע ושאט נפש"

החייל, בשנות ה-20 לחייו, הוא בן למשפחה מסורתית המתגוררת במרכז הארץ. הוא התקרב ליהדות לפני חמש שנים.

בשנים האחרונות חבש כיפה, היה לחרדי מן המניין, והחל ללמוד בישיבת 'שובו בנים' של ברסלב. הוא זכה לתמיכה מלאה מצד הוריו. אך למרות זאת, אלו לא ויתרו ודרשו שיתגייס לצה"ל.

"לא ויתרתי", מספרת האם. "רציתי שהוא ישרת בצבא בדיוק כמו שעשו רוב בני המשפחה. בעיניי גיוס לצה"ל זו אידיאולוגיה וצריך לשרת את המדינה בכל מחיר, כך גם זה דבר שתורם לכל אדם".

ואכן, לפני ארבעה חודשים התגייס בנה ליחידת החילוץ של פיקוד העורף, אך היא לא לגמרי מרוצה מהתוצאות. "רוצים שחרדים יתגייסו, אבל לא נותנים להם את המענה המתאים", אומרת האם. "יש לו הרבה בעיות עם אוכל כשר, מנייני תפילות ועוד.

"חשבתי שאולי אני עושה טעות", הוסיפה האם, "דיברתי עם המפקדים שלו והם הבטיחו לעזור לו. הוא נתקל בקשיים בעיקר בתקופה האחרונה. הוא אפילו אמר לי שהוא לא ירצה לחזור לצבא ביום ראשון הקרוב, במידה ולא יטופלו הבעיות".

בהתייחס לתקיפה אמרה: "זה נורא. אבל אני מודעת לכך שמדובר בקבוצה קיצונית ולא מייצגת, הפתרון לטיפול בה, הוא בידי הרשויות, הם צריכים לעשות סדר. לטפל בתופעה הזו דרך הדרג הגבוה במדינה".





לינץ' בחייל חרדי • ארבעה מתפרעים נעצרו

השתלשלות האירועים החלה כאשר החייל, תושב מרכז הארץ שחזר בתשובה ולומד בישיבת 'שובו בנים', הגיע לבקר קרובי משפחה - גם הם חוזרים בתשובה - הגרים בשכונת מאה שערים. החייל עבר בשכונה כשהוא לבוש במדי צה"ל.

קבוצת קנאים קראה לעברו קריאת גנאי, וכפי הנראה ניסו להסיר את כיפתו. החייל נמלט אל תוך משרד בבניין ברחוב גמזו - שם הסתתר.

החייל המפוחד הזעיק את כוחות המשטרה, וזו הגיעה כשהיא מלווה בכוחות יס"מ מתוגברים, כדי לחלצו. כשהופיעו כוחות המשטרה בשכונה, הם הותקפו בקריאות: "נאצים! נאצים! תצאו מפה", והושלכו לעברם אבנים, בקבוקים ושקיות מים.

כוחות יס"מ ניסו לפזר את המפגינים, וארבעה מהמתפרעים נעצרו. רק לאחר 10 דקות הצליחו הכוחות לחבור אל החייל. הוא החליף את בגדיו והוצא בידי הכוחות אל מחוץ לשכונה.

החייל נחקר במגרש הרוסים ומסר למשטרה את השתלשלות האירועים.

לדברי בני משפחתו, החייל שרוי בהלם: "חבל מאוד שזו הקבלת פנים של הציבור החרדי למי שנמצא בתהליך חזרה בתשובה", אמרו.

דובר המשטרה הודיע כי הבוקר תקיים המשטרה התייעצות עם הפרקליטות בהתייחס לשאלת הארכת מעצר העצורים.
חייל מאה שערים תקיפה חוזר בתשובה יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד