י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כתב פוסט מיותר בפייסבוק ועלול לשבת 10 שנים בכלא

כבר עברה למעלה מחצי שנה מאז הטבח הנורא בבית הספר היסודי סנדי הוק שבקונטיקט • הטבח תגובת נגד מוגזמת של רשויות החוק כנגד אזרחים תמימים שחשודים לכאורה במעשי טרור

  • ג' אב התשע"ג
כתב פוסט מיותר בפייסבוק ועלול לשבת 10 שנים בכלא

כבר עברה למעלה מחצי שנה מאז הטבח הנורא בבית הספר היסודי סנדי הוק שבקונטיקט, בו נרצחו 28 אנשים (רובם ילדים), אך ארה"ב עדיין שרויה בטראומה עמוקה. כמו בטראומה שחטפה האומה האמריקנית בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר, גם הפעם זה גרר תגובת נגד מוגזמת של רשויות החוק כנגד אזרחים תמימים שחשודים לכאורה במעשי טרור.

הגיבור הטרגי של הסיפור הנוכחי הוא ג'סטין קרטר, צעיר בן 19 ממדינת טקסס שנאסר בעקבות תגובה סרקסטית בפייסבוק. הכל החל ב-14 בפברואר, חודשיים בדיוק לאחר הטבח בקונטיקט. קרטר הוא שחקן ותיק במשחק המקוון מרובה המשתתפים "League of Legends", והוא נקלע בפייסבוק לריב מילולי עם שחקן אחר של משחק זה. השחקן השני קילל את קרטר וטען כי הוא "לא בסדר בראש".

בתגובה לכך, ענה לו קרטר בסרקסטיות כי "אני הולך לטבוח בגן ילדים, ולראות את הדם של החפים מפשע נוזל החוצה, ואז לאכול את הלב הפועם של אחד מהם". אביו של קרטר טען כי הוא מיד שלח הודעה שמציינת שהוא רק מתבדח, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, שכן אישה מקנדה שנתקלה במקרה בהתכתבות של השניים בפייסבוק כבר הספיקה לדווח על כך לרשויות.

כמה ימים לאחר מכן, המשטרה פשטה על ביתו של קרטר בחיפוש אחר ראיות לניסיון לטבח. על אף שהיא לא מצאה כלי נשק, היא החרימה את מחשבו האישי, ועצרה אותו בחשד לאיום על ביצוע מעשה טרור. קרטר בילה את יום הולדתו ה-19 מאחורי סורג ובריח, וכיוון שהשופט קבע ערבות בסך חצי מיליון דולר, הוא נמצא בכלא כבר מספר חודשים בציפייה למשפט שיתחיל החודש.

אביו של ג'סטין, ג'רי קרטר, טען כי "ג'סטין מאוד מצטער על כל המקרה. הוא פשוט נסחף באותו רגע של ויכוח ולא חשב על ההשלכות של דבריו". הוא הוסיף כי "ג'סטין נמצא בדיכאון עמוק והוא מאוד מפחד. הוא לא מאמין שהוא יעזוב לעולם את הכלא, הוא איבד כל תקווה".

העונש המקסימלי על עבירה מסוג זה במדינת טקסס הוא 10 שנים בכלא, מה שמרגיש כעונש מוגזם ביחס למקרה הנוכחי. כמובן שמה שקרטר כתב אינו חכם במיוחד, לא מצחיק בעליל, וגם חסר רגישות כלפי קורבנות הטבח, אבל תגובת הרשויות מרגישה כמו רפלקס פרנואידי מוגזם לחלוטין שלמעשה הרס חיים של נער צעיר. בחסות הטראומה הנוכחית, ישנה הצדקה שנויה במחלוקת לפגיעה הקשה בחופש הביטוי בארה"ב, והמצב עלול אף להחמיר.
פייסבוק סטטוס טקסס גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד