י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כל בית ישראל

רב הכותל: לעולם לא נדע למה נפל עלינו אסון מירון

הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בטור מיוחד ב'בחדרי חרדים' לקראת ל"ג בעומר במלאת שנה לאסון מירון שם נהרגו 45 קדושים ובתוכם אחיינו הרב זקבך. "נבקש מרשב"י הקדוש שתעמוד לנו זכות ארבעים וחמישה הצדיקים הטהורים, למחול לנו על כל עוונותינו"

רב הכותל: לעולם לא נדע למה נפל עלינו אסון מירון
יונתן זינדל פלאש 90

שלוש פעמים בתורה מוזכרות המילים "כל בית ישראל", ושלושתן קשורות בקשר עמוק. בפעם הראשונה והמרוממת מתארת התורה את הרגע הנשגב של גילוי השכינה במשכן ואומרת "כִּי֩ עֲנַ֨ן ה' עַֽל־הַמִּשְׁכָּן֙ יוֹמָ֔ם וְאֵ֕שׁ תִּהְיֶ֥ה לַ֖יְלָה בּ֑וֹ לְעֵינֵ֥י כָל־בֵּֽית־יִשְׂרָאֵ֖ל בְּכָל־מַסְעֵיהֶֽם". בפעם השניה והאיומה אומר משה לאהרן אחיו ולבניו אלעזר ואיתמר, שזה עתה שכלו את נדב ואביהו: "רָֽאשֵׁיכֶ֥ם אַל־תִּפְרָ֣עוּ וּבִגְדֵיכֶ֤ם לֹֽא־תִפְרֹ֙מוּ֙... וַאֲחֵיכֶם֙ כָּל־בֵּ֣ית יִשְׂרָאֵ֔ל יִבְכּוּ֙ אֶת־הַשְּׂרֵפָ֔ה אֲשֶׁ֖ר שָׂרַ֥ף ה'" ובפעם השלישית והכואבת, אחרי מות אהרן הכהן, מתארת התורה "וַיִּבְכּ֤וּ אֶֽת־אַהֲרֹן֙ שְׁלֹשִׁ֣ים י֔וֹם כֹּ֖ל בֵּ֥ית יִשְׂרָאֵֽל."

שלוש פעמים מתבונן בית ישראל כולו, מנער ועד זקן, במה שנשגב ממנו. הענן היורד על המשכן, מותם הפלאי של נדב ואביהוא, והסתלקותו של אהרן הכהן אל גנזי מרומים - שלושתם רגעים של גילוי שכינה לעיני כל ישראל. רגעים שהם מעל לדעת ולתפיסה.

שנה חלפה מאז איבדנו, לעיני כל ישראל, את יקירינו ואהובינו, חללי אסון מירון. באותה השעה שבה שרו רבבות מתוך דבקות והתרוממות הרוח "אני מאמין" - הייתה מדורת ל"ג בעומר לאש אוכלת, אשר הותירה אחריה ארבעים וחמישה הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן, ובתוכם אחייני האהוב, האברך היקר ר' מנחם זקבך זצ"ל. אנו, בני משפחות ההרוגים, זכינו למצוא נחמה פורתה באחדות המופלאה שהתגלתה אחרי האסון. בלב קרוע ברכנו לעיני כל ישראל, "ברוך דיין האמת", ועם ישראל כולו ענה "אמן".

לעולם לא נדע על מה ולמה נפל עלינו האסון הנורא הזה. "לא מחשבותיי מחשבותיכם ולא דרכיכם דרכי" אמר ה' אלוקים. רצון ה' התגלה לעיני כל בני ישראל, ואנו נתפוס מעשה אבותינו בידינו ונקיים מה שנאמר "ויידום אהרון".

בל"ג בעומר הבא עלינו לטובה נעלה בעין דומעת ובלב שמח אל הר מירון ואל ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע. נזכור את הבנים והאבות אשר עלו בסערה השמיימה, ונבקש מרשב"י הקדוש שתעמוד לנו זכות ארבעים וחמישה הצדיקים הטהורים, למחול לנו על כל עוונותינו ולהביא לביאת גואל צדקנו במהרה בימינו.

הרב שמואל רבינוביץ אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד