ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בליץ ראיונות למהדורות

כלפון שובר שתיקה: "בנט הדיח אותי מהכנסת"

חכ"ל יום טוב כלפון שגילה כי הוא לפתע הופרש ונשלח הביתה לאחר התפטרותו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, אומר כי הוא הופתע מהחלטתו של נפתלי בנט להדיח אותו מהכנסת: "נפגעתי, הוא אמר שתיק המודיעין עליי ריק"

כלפון שובר שתיקה: "בנט הדיח אותי מהכנסת"
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת לשעבר יום טוב כלפון מסיעת 'ימינה' שעד לפני מספר ימים הרגיש שמקומו בכנסת יציב ובטוח, למרות היותו ח"כ נורבגי, גילה לפתע שהוא מובטל, היום (שני) הוא הגיע לארוז את חפציו ולפנות את לשכתו בכנסת והעניק ראיונות לכתבים הפוליטיים ששודרו בשלושת המהדורות המרכזיות של הערוצים 11, 12 ו-13. בראיון ל'חדשות 12' אמר, כי לקה בהלם כשקיבל את ההודעה על הדחתו.

"הייתי בהלם כשבנט הדיח אותי מהכנסת, נפגעתי. לא ערקתי ולא התכוונתי לערוק, הוא אמר לי שתיק המודיעין עליי ריק". כך שלבנט לא היה מידע שכלפון מתכנן לערוק או להפיל את הממשלה בהצבעתו.

הוא אמר בראיון: "לא ציפיתי לזה, נכנסתי לכנסת לפני כמעט שנה, באתי לתת את כל כולי למשימה אבל זה נעצר לצערנו. הופתעתי. הוא אמר לי שאני עוזב ושמתן כהנא צריך לחזור לכנסת כדי לייצב את הקואליציה, ולכן אני אוטומטית יוצא כי אני אחרון ברשימה".

בבליץ ראיונות אמר חבר הכנסת לשעבר ל'חדשות 13': "לא ניהלתי מו"מ עם הליכוד. אמרו לי שרוצים את כהנא כדי לייצב את המצב בכנסת, אולי יום אחד נדע אם זאת הייתה הסיבה". לערוץ 11 אמר כלפון: "אני מאוכזב ומקווה שלא פגעו בי בגלל העמדות הימניות שלי". עוד אמר: "ברור שאני מאוכזב מהמהלך הזה, ואני מאוד מקווה שגורמים פוליטיים אינטרסנטיים לא ניסו להשפיע על רה"מ לעשות את המהלך הזה על סמך שמועות וסיפורי בדיה. אין ספק שאני הייתי הסמן הימני של הקואליציה הזאת. אולי הפרעתי לגורמים כאלה ואחרים".

"לא ניסיתי לערוק ולא ניהלתי שום משא ומתן. התרחקתי מהדברים האלה. הופתעתי מאוד. ניסיתי לשכנע את בנט. לא הייתה שום סיבה לזה. אני משתדל שלא להפוך את הפוליטיקה לעניין אישי". הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל, ניסה לקבל מחבר הכנסת לשעבר תשובה ברורה, האם ימשיך לתמוך ב'ימינה', אך לא קיבל.

יום טוב חי כלפון הדחה מפלגת ימינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד