י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצוות נותר מזועזע

אלימות בבית החולים הירושלמי: נפצו דלתות ומחשבים

בני משפחתו של חולה במצב קריטי התנפלו באלימות קשה כלפי צוות הרופאים והמטפלים בשעה שאלו נאבקו על חייו של החולה וברגעים בהם נודע על מותו. מאבטיחים ושוטרים סייעו להשתלט על התוקפים | אחת מאנשי הצוות: "אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי"

אלימות בבית החולים הירושלמי: נפצו דלתות ומחשבים
הנזקים בהדסה הר הצופים צילום: דוברות הדסה הר הצופים

אירוע אלימות קשה וקיצוני התרחש הערב (שני) בבית החולים הדסה הר הצופים. בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

מנזקי האירוע הקיצוני.

בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע משטרת ישראל הושב הסדר על כנו. בית החולים הדסה מדווח כי הצוות כולו נותר מזועזע ונסער מן האלימות הקשה, ושני אנשי צוות שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בחדר המיון.

עוד מדווח מבית החולים כי בשעה זו נמצאות במקום מנהלת בית החולים ומנהלת השירות הסוציאלי, לשם ביצוע הליך תמיכה ועיבוד האירוע עם הצוות.

ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים אשר הגיעה מיידית אל המקום מסרה הלילה: "אנו בהדסה מביעים זעזוע עמוק לנוכח האירוע הקשה שאירע כאן, במקום שבו חושבים רק על הצלת חיים ופועלים להקלה על מכאובם של מטופלים. הצוות שלנו, אנשים מסורים שעושים עבודתם נאמנה בכל שעות היממה, הוכה ונחבל, ולא מאמין שלאחר המאמצים שהושקעו בטיפול בחולה, משפחתו גמלה להם בכזו אלימות קשה".

זירת התקיפה בבית החולים.

לדבריה, "אסור לנו לשקוט ולנוח עד שימוצה איתם הדין באופן המחמיר ביותר. אני עומדת כאן הערב בצער ומחבקת כל אחד ואחת מאנשי הצוות שלנו. אחת האחיות אמרה לי: אני אחות כבר 21 שנים, זו הפעם הראשונה שבה חששתי לחיי".

היא הוסיפה: "אנו נמשיך לעשות כל שניתן כדי למקסם את תחושת המוגנות של הצוות לנוכח אירועי אלימות". עוד הדגישה מנהלת בית החולים כי עדכנה אישית את מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל באשר לאירוע הקשה.

כמו זירת קרב. מסדרונות בית החולים.

בית החולים הדסה הדסה הר הצופים תקיפת צוות רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד