י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'סילבר' חוזרים לבניין בהר נוף • "שמחה גדולה"

שנתיים לאחר שפונו ממבנה הישיבה בהר נוף, יחזרו תלמידי 'דרך חכמה' בזמן אלול אל הבניין • שאלת מיליון דולר שריחפה באוויר: מהיכן יגייסו פרנסי הישיבה 12 מיליון שקל

הישיבה בשיפוצים
הישיבה בשיפוצים



שנה אחרי שוועדת ההקצאות בעיריית ירושלים אישרה כי ישיבת 'דרך חכמה' (סילבר) תקבל את המבנה בשכונת הר נוף, ממנו פונתה לפני כמעט שנתיים, יחזרו בזמן אלול הקרוב בחורי הישיבה אל המבנה.

בימים האחרונים מתבצעים שיפוצים בבניין, הממוקם ברחוב קצנלבוגן. על פי התוכנית, בשלב ראשון, יתבצעו שיפוצים בחלק החיצוני של הבניין, ובשלב מאוחר יותר יתבצעו שיפוצים של כל אגפי המבנה.

בחודש אלול לפני שנתיים, נאלצה הישיבה לעזוב את המבנה בשכונה, בשל מאבק על השטח. בעקבות כך, נדדה הישיבה לפרדס חנה ובהמשך למבנה בשכונת גאולה בירושלים, עליו שילמה הישיבה כ-100 אלף שקל בחודש. במהלך השנתיים האחרונות נעשו מאמצים רבים כדי לאשר את ההקצאה של המבנה לטובת הישיבה.

עוד בטרם התקבל האישור הסופי התברר, כי כל מי שייכנס לבניין יצטרך לשלם סכום עתק של 12 מיליון שקל, כדי להשלים את הבנייה וכדי לקבל טופס 4 ואישורים אחרונים.

שאלת מיליון דולר שריחפה באוויר בחודשים האחרונים הייתה: מהיכן יגייסו פרנסי הישיבה את ה-12 מיליון שקל, על מנת להשלים את הבנייה ולקבל את האישורים?

אלא שהנס התחולל ולאחרונה הצליחו ראשי הישיבה לגייס חלקים גדולים מהכסף הנדרש, ובחורי הישיבה התבשרו על המעבר.

"זו שמחה גדולה", אמר אחד הבחורים, "לאף אחד לא היה קל המעברים של הישיבה ממקום למקום. מקווים שבתחילת זמן אלול הקרוב לא יהיו עוד הפתעות ונוכל לחזור למשכננו הקבוע".







ישיבה סילבר דרך חכמה בניין הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד