י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הוארך מעצרם של שלושה מעצורי מאה שערים

ארבעת העצורים שהתפרעו במאה שערים לאחר תקיפת החייל החרדי הובאו להארכת מעצר • הקטין שוחרר למעצר בית, והשאר יישארו במעצר עד יום שישי • יוגש נגדם כתבי אישום

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לבית משפט השלום בירושלים הובאו ארבעת החשודים שנעצרו אמש בשכונת מאה שערים. מדובר בקטין ושלושה בגירים, והם נעצרו בחשד להתפרעות והפרת הסדר הציבורי, לאחר שהתקיפו מילולית חייל חרדי שהגיע לשכונה. לאחר התייעצות עם פרקליטות המשטרה, הוחלט לבקש את הארכת מעצרם, לצורך הגשת כתבי אישום נגדם.

אחד מהם, קטין בן בן שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים עד ליום שישי. נגד שאר החשודים הוגשו הצהרות תובע, לקראת הגשת כתבי אישום נגדם, ומעצרם הוארך עד ליום ו'.

אתמול (ג) מעט לאחר השעה 19:00 בערב הגיע חייל חרדי לשכונת מאה שערים בירושלים, שם הותקף בקריאות גנאי על ידי קבוצת קנאים שראו אותו לבוש במדי צה"ל.

החייל נבהל ונמלט לתוך בניין ברחוב נחום איש גמזו, שם הסתתר והזעיק את כוחות המשטרה, שהתקשו להגיע אליו גם בסיוע כוחות יס"מ מתוגברים, בשל התקהלות מקומית של מפגינים וקנאים, שיידו לעברם אבנים, בקבוקים ושקיות מים.

לאחר כ-10 דקות הצליחו כוחות המשטרה לגבור על המכשולים, נכנסו לבניין בו הסתתר החייל וחילצו אותו ללא פגע.

עוד בנושא:
נטורי קרתא תומכים בתקיפה: "חייל במאה שערים כמו גנב"
עורו • הגיע הזמן להלחם נגד קמפייין ה'חיידקים'
בלעדי • אמו של החייל שהותקף: זה נורא - המשטרה חייבת להתערב ולמגר את התופעה
"שמנהיגי החרדים יקחו המושכות לפני שיקרה אסון"
תקיפה במאה שערים • חייל חרדי הותקף בידי קיצונים וחולץ על ידי כוחות יס"מ

עם חילוצו של החייל, לא פסקו הקיצונים ליידות אבנים ופריטים נוספים לעבר השוטרים, והאחרונים עצרו ארבעה מפגינים בחשד להתפרעות והפרת סדר, בהם קטין אחד. כאמור, הארבעה יובאו בשעה 15:00 לבית המשפט להארכת מעצרם.

ד', אמו של החייל החוזר בתשובה שהותקף, אמרה אמש בשיחה ל'בחדרי חרדים': "זה נורא. אבל אני מודעת לכך שמדובר בקבוצה קיצונית ולא מייצגת. הפתרון לטיפול בה הוא בידי הרשויות, הם צריכים לעשות סדר. לטפל בתופעה הזו דרך הדרג הגבוה במדינה".

לעומתה, ישראל מאיר הירש, מראשי 'נטורי קרתא', אמר ל'בחדרי חרדים': "החיילים האלו הם גנבים, גונבים את הזהות החרדית. אסור שתהיה הבחנה בין חייל חרדי לבין חייל חילוני. חרדי שדורך על מפתן הצבא הופך להיות חילוני למהדרין, גם אם הוא יתפלל ויניח תפילין 10 פעמים ביום".
חייל תקיפה חרדים התפרעות הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד