י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ויקרא שמו "ישראל משה"

צפו: החסידים דמעו בברית לבן הרבי מסאדיגורה

הצאצא הראשון במשפחת הרבי בעל ה'עטרת ישראל' מסאדיגורה זצ"ל שנקרא על שמו: שמחת הברית לבן הראשון של הרבי מסאדיגורה, שנערכה אתמול בחצר החסידות בהשתתפות אלפים ובראשם אדמו"רי בית רוז'ין. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וסיקור מהשמחה המרגשת בעולם החסידות בכלל ובחצר סאדיגורה בפרט 

צפו: החסידים דמעו בברית לבן הרבי מסאדיגורה
ברית לבן הרבי מסאדיגורה צילום: שוקי לרר

במעמד אלפים ובראשם כל חמשת אדמו"רי בית רוז'ין, נערכה אתמול (שני) בסאדיגורה שמחת הברית לבנו הראשון של האדמו"ר, כשהמעמד כולו מלווה בהתרגשות רבה בקרב החסידים, שכן הרך הנולד הוא הראשון שנקרא "ישראל משה" על שם אביו של הרבי, האדמו"ר רבי ישראל משה בעל ה'עטרת ישראל' זצו"ל.
 
בהקשר זה ציינו זקני החסידים כי זהו 'סימנא מילתא' משמים שהשם שניתן לרך הנולד לבן אותו מינה האדמו"ר זצ"ל בצוואתו למלא את מקומו הוא השם הראשון במשפחת צאצאי האדמו"ר זצ"ל שנקרא על שמו. הם סיפרו כי בעיקרון 'משה' היה שמו העיקרי של הרבי זצ"ל, שכך כינו אותו בחיבה אביו וסביו, ורק לפני חודש לאחר פטירת הסבא הנגיד ר' חיים משה פלדמן ז"ל בשיבה טובה ניתן היה לקרוא אחרי הרבי זצ"ל את שמו המלא 'ישראל משה'.
 
סדר היום החל שעתיים לפני תפילת שחרית בסדר הכנה לכלל בחורי החסידות שהתאספו לסדר לימוד ברציפות, ואליהם הצטרפו מאות החסידים שהתקבצו מכל רחבי הארץ לרגל מעמד הברית. העלייה לתורה לאדמו"ר נרכשה בסכום של 36 אלף שקלים כ'דרשה גישאנק' לרבי.


 
הרבי נכנס למעמד הברית, כשב'קוואטר' כובד חמיו הגאון רבי אליהו חיים שטרנבוך, הרה"צ רבי פנחס שפירא רב ביהמ"ד סאדיגורה בת"א כובד בכיסא של אליהו, וכסנדק שימש הסבא האדמו"ר מאוסטרוב קאלושין שהגיע מארה"ב לרגל השמחה הגדולה.
 
האדמו"ר מבוהוש אמר את הברכות, כשהרבי מבאיאן כובד כסנדק שני בעמידה לברכות. עיניים רבות דמעו כשהרבי מבוהוש קרא ברגש את המלים: "ויקרא שמו בישראל ישראל משה בן אדוננו מורנו ורבינו רבי יצחק יהושע העשיל", כשהדבר מעורר בהם את זכרו של הרבי העטרת ישראל זצ"ל שהסתופפו בצלו והיו קשורים בו.
 
ב'חיקה' כובדו הגאון רבי זושא הורביץ רב קהילות החסידים אלעד, הגר"א שולמן ראש כולל סלבודקה, הגר"ז ברוורמן ראש ישיבת רוז'ין סאדיגורה וחתנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. באמירת כל תפילת 'הרחמן' בברכת המזון כובד הרבני הרה"ח רבי אלימלך שרגא שפירא.
 
עוד השתתפו בשמחת הברית אדמו"רי בית רוז'ין, הרבי מבאיאן, הרבי מוואסלוי, הרבי מבוהוש, והרבי מקופיטשניץ, בנוסף הגיעו גם הגאון רבי מרדכי אויערבאך, האדמו"ר מגארליץ, האדמו"ר מאמשינוב ארה"ב, הגרמ"מ טוביאס, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן דומ"ץ ויז'ניץ, הגר"י היישריק חבר ביה"ד הגדול, הדיין הגר"י ברגר והרב מצגר.

בשיאה של הסעודה שורר הרבי ורקד את ניגון 'בגלל אבות תושיע בנים' יחד עם החסידים במשך כארבעים דקות רצופות.

צפו בתיעוד מסכם מהשמחה

 

הרבי מסאדיגורה ברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד