כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

משמעות הקיצוצים בשיפור תשתיות הכבישים – סיכון חיי אדם

משרד התחבורה ומשרד האוצר העדיפו לקצץ בתקציב לשיפוץ כבישים אדומים מאשר להקפיא את פיתוח קווי הרכבת בצפון ובנגב. עמותת אור ירוק: "שיפוץ הכבישים יכול להציל חיי אדם"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



בכדי להעביר את התקציב החדש, היה על משרד התחבורה ומשרד האוצר להגיע להחלטה היכן לקצץ בתקציב המשרד. באופן תמוה, העדיפו שני השרים לקצץ דווקא בשיפור התשתיות הלקויות בכבישים מהמסוכנים ביותר בארץ, במקום להקפיא בכמה שנים את התכניות לפיתוח קווי הרכבת המתוכננים בנגב ובגליל. משמעות החלטתם של השניים, היא כי בכבישים אלו ימשיכו מאות אלפי בני אדם לנהוג תוך סיכון חייהם. שיפור התשתיות בכבישים, היה יכול לשפר את מצבם ולמנוע מספר רב של תאונות קטלניות בשנה.

הכבישים האדומים אותם החליטו משרד התחבורה ומשרד האוצר לקצץ: כביש 79 בצפון (קרית ביאליק עד אזור נצרת); כביש 3 (אשקלון עד בית חורון); כביש 4 (הכביש הישן לחיפה) וכביש 38 (באזור בית שמש).

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בכבישים מסוכנים אלו נהרגים בממוצע 21 בני אדם בשנה: בכביש 3 נהרגים 4 בני אדם בשנה, בכביש 4 נהרגים 14 בני אדם בשנה ובכביש 79 נהרגים 3 בני אדם בשנה. מספר הפצועים בכבישים אלו הוא סך הכל 3,551 בני אדם בממוצע בשנה, מספר שניתן היה להפחית באופן משמעותי אילו משרד התחבורה היה משפר את התשתיות הלקויות בהם.

עמותת אור ירוק: "על המדינה מוטלת האחריות להפחית את מספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים באמצעות שיפור התשתיות, במיוחד בכבישים המוגדרים אדומים. כאשר המדינה בוחרת לקצץ בתקציב הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, היא למעשה מסכנת את חייהם מאות אלפי בני אדם הנוסעים בהם בשנה. על משרד התחבורה למנוע את הקיצוץ העתידי בכדי להציל חיי אדם בכבישים".
אור ירוק תשתית כביש הרוגים קיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד