י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אתה עוכר ישראל"

הלווית העיתונאית ותקיפת השוטר: עימות סוער בין הח"כים לכסיף

עימות התפתח היום בוועדת הכספים בין מספר חברי כנסת לח"כ עופר כסיף על רקע האירועים בהלוויה של כתבת אל ג'זירה שירין אבו עאקלה וכן על רקע האירוע בו תקף ח"כ כסיף שוטר והכה אותו בראשו והיוזמה להדחתו מהכנסת. "אנחנו פראיירים, לא צריך לתת לך לדבר בכלל". צפו

הלווית העיתונאית ותקיפת השוטר: עימות סוער בין הח"כים לכסיף
עופר כסיף במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בוועדת הכספים התפתח הבוקר (שלישי) עימות בין מספר חברי כנסת לח"כ עופר כסיף, על רקע אירועי הלווית כתבת אל ג'זירה שירין אבו עאקלה והסערה בעקבות קריאתו של אביר קארה להדיח את כסיף מהכנסת אחרי שהיכה שוטר בראשו.

ח"כ ינון אזולאי התייחס בתחילה לאמירות מפקד המחוז הצפוני של המשטרה כי תהייה אפס סבלנות למי שיפר את החוק במירון, וציין כי יש לנהוג ביד קשה עם מי שנוהג בפרעות בכל מקום וכי זו לא דרכם של מתפללי מירון, "את היד הקשה לא רואים את במזרח ירושלים באלימות שם או בפרעות ערביי ישראל, שם רואים את ההתפרסות של משטרת ישראל מול אותם פורעים ומחבלים, פועל יוצא של הממשלה הרופסת הזו", טען אזולאי.

ח"כ עופר כסיף הגיב לדברים ואמר, "אני מסכים שהמשטרה לא צריכה להתנהג בברוטליות בשום מקום, לא במירון ולא בשום מקום, גם לא בירושלים או בשטחי יהודה ושומרון".

מכאן החלו הדברים להידרדר. סגן השר אביר קארה תקף את דברי כסיף בחריפות: "אתה בטעות בכנסת ישראל, צריך להעיף אותך מפה, אני מגייס חתימות לשם כך. אתה עוכר ישראל ושונא ישראל. תתייחס לניסיון דריסה שלך של שוטר והכאה של שוטר מצדך. אנחנו פראיירים, לא צריך לתת לך לדבר בכלל. גם במדינה דמוקרטית הוא לא יכול לדבר בגנות השוטרים".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר תמך בדברי קארה ואמר כי "אני מצטרף ליוזמה שלך להדחת ח"כ כסיף מהכנסת אחרי האירוע המביש של הכאת השוטר, אבל בדיון הזה אני מבקש להתרכז בנושא הדיון".

"אני מסכים שהמשטרה לא צריכה לתקוף מפגינים ולא להיות ברוטלית, לא במירון, לא בירושלים, לא ביו"ש ולא בשום מקום אחר. מה שאמר אזולאי הוא דברי הבל". השיב כסיף "המשטרה פעלה בהלוויה של שירין באלימות. אנשים שנשאו ארון. המשטרה פעלה באלימות נפשעת".

יו"ר הוועדה, קושניר השיב ואמר כי "מי שהחזיק את הארון זה מי שרצה לחטוף את הארון ולא המשפחה". ח"כ אחמד טיבי שהגיע באמצע העימות קטע את הצעקות ההדדיות וטען כי "עופר כסיף יהיה בכנסת הבאה, מי שהאשים אותו אולי לא יהיה". בתגובה לדבריו סגן השר קארה: "נגייס את החתימות וגם אותך נעיף". וטיבי השיב "לאפסים אני לא עונה".

עופר כסיף ועדת הכספים שירין אבו עאקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד