י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר ההתפטרות

בנט מינה את כהנא לאחראי על ההילולא במירון

לאחר התפטרותו של כהנא מתפקיד השר לשירותי דת ימים ספורים לפני ההילולא במירון, ראש הממשלה והשר בפועל בנט ממנה היום את כהנא לאחראי ההילולא

בנט מינה את כהנא לאחראי על ההילולא במירון
מתן כהנא במירון צילום: David Cohen/Flash90

אחרי התפטרותו המפתיעה של מתן כהנא מתפקידו כשר לשירותי דת, ימים ספורים קודם ההילולא במירון, ראש הממשלה נפתלי בנט, שמחזיק כעת בתיק הדתות, ממנה היום (שלישי) את כהנא לאחראי על ההילולא במירון.

כהנא שמונה אמש לתפקיד סגן שר הדתות במשאל טלפוני, הודיע על התפטרותו מהתפקיד וחזרתו לכנסת בסוף השבוע שעבר, על חשבונו של חבר הכנסת יום טוב כלפון שהודח מהמשכן.

שרי הממשלה אישרו אמש את המינוי מחדש של חבר הכנסת מתן כהנא לשר בממשלה. עד שמינויו יאושר במליאה, יכהן כהנא כסגן שר תחת ראש הממשלה נפתלי בנט.

המשאל היום התקיים באמצעות הטלפון, וזאת לאחר שאמש נכנסה לתוקפה התפטרותו מתפקיד שר, צעד שמחזיר אותו לכהן כחבר כנסת מן המניין, על חשבונו של כלפון שהודח. המטרה היא שכהנא ינהל את נושאי ימינה כאיש האמון היחיד שנותר לראש הממשלה נפתלי בנט.

שרי הממשלה הצביעו גם על מינויו של מתן כהנא לשר וגם לסגן שר, המטרה היא שעד שהוא יאושר בכנסת (באם יאושר) יכהן כסגן שר, ולאחר מכן ינסה לחזור לשגרה לכהן כשר.

כדי למנות את כהנא מחדש לשר דרוש רוב בכנסת, דבר שהקואליציה תתקשה להשיג לאחר איבוד הרוב. מי שתכריע בנושא היא חברת הכנסת עידית סילמן שלא ברור כיצד תצביע וכן שאלה נוספות על הפרק היא האם הרשימה המשותפת תסייע לקואליציה בהצבעה המדוברת.

 

מתן כהנא נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד