י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במחיר שווה לדרכון רגיל

הפתרון לבעיית התורים? יוקם מתחם להנפקת דרכונים זמניים

במשרד הפנים הודיעו היום כי מצאו פתרון זמני לבעיית התורים. בשבוע הבא ייפתח במרכז מתחם ייעודי חדש להנפקת דרכונים זמניים, המתחם ינפיק דרכונים זמניים לתקופה של שנתיים, בעלות זהה לעלות דרכון זמני בלשכה 

הפתרון לבעיית התורים? יוקם מתחם להנפקת דרכונים זמניים
דרכון, אילוסטרציה צילום: pixabay

‏רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום כי בכדי להקל על מצוקת התורים בלשכות, בשבוע הבא ייפתח בסמוך לקניון איילון מרכז ייעודי חדש להנפקת דרכונים זמניים, המרכז ינפיק דרכונים זמניים לתקופה של שנתיים, בעלות זהה לעלות דרכון זמני בלשכה במחיר של 435 ש"ח לבגיר ו-215 ש"ח לקטין), עלות הוצאת דרכון דומה בנמל התעופה עולה כפול מהמחיר בלשכות.

כזכור, כפי שכבר הצפנו בעבר ב'בחדרי חרדים', בעיית זימון התורים לחידוש דרכון במשרדי רשות האוכלוסים וההגירה הפכה למכת מדינה, אם בעבר, פעולת חידוש הדרכון הייתה מהפשוטות, ממלאים טופס אינטרנטי, משלמים את האגרה, שולחים את הדרכון הישן בדואר ומקבלים בתוך עשרה ימים דרכון בתוקף. כיום, ודווקא אחרי תקופת הקורונה שהעבירה רבים מהשירותים אל האינטרנט, השירות הפך לבלתי נסבל עד בלתי אפשרי, אי אפשר לחדש דרכון מבלי להגיע פיזית, לאחת מלשכות רשות האוכלוסין וההגירה ובתיאום תור מראש באתר. אולם לקבל תור לעד חצי שנה מראש זו משימה כמעט בלתי אפשרית.

שיטת התורים ברשות האוכלוסין היא כזאת שמאפשרת לכל ראש סניף להחליט כמה תורים יפתחו לציבור, מכיוון שראש הסניף מפחד מעומסים הוא משחרר מעט מהתורים הקיימים, בכל בוקר לאחר שהוא רואה כי כל העובדים הגיעו הוא משחרר לעולם מספר רב של תורים, אלא שכדי לקבוע תור קרוב, יש להיכנס לאתר שמתנהל בצורה די מיושנת, יש צורך להזין בכל פעם מחדש את כל הפרטים ולחזור על הפעולה מההתחלה במעבר לחיפוש תור בלשכה בעיר אחרת. עד שמצליחים להזין את הפרטים ולחפש תור בסניף קרוב נגמרים כל התורים באזור".

בחור בן 19 בשם מתן משרקי מזוז מצא לכך פתרון, הוא הקים ערוץ טלגרם בשם 'תורים פנויים לחידוש דרכונים', שמסייע לאנשים לאתר תורים פנויים, הוא פיתח בוט שסורק את כל התורים הפנויים וברגע שמתפנה תור נשלחת הודעה בערוץ המעדכן באיזו עיר ישנם תורים, מתן אינו היחיד ישנם עוד כמה שהקימו בוטים שכאלה ועוזרים לציבור למצוא תורים פנויים.

אולם במשרד הפנים כך מתברר לא ראו זאת בעין יפה, לטענתם הדבר מעמיס על השרתים וגורמים להאטה באתר, אך גם מתברר כי יש מי שניצל את החסד שעשו המפתחים ומנצלים את הערוצים להרוויח כסף, הם תופסים תורים על שמם ואז מוכרים אותם ביוקר לאלו שזקוקים להם בדחיפות, מקרה אחד שפורסם הוא על אחד מהמשתמשים בטלגרם הצליח למצוא תור מהיום למחר בעיר ת"א – ואז הציע אותו למכירה תמורת 70 שקלים. בתוך שניות בודדות קיבל הצעת נגד של 100 שקלים בעבור התור, ישנם עדויות גם על עובדים שמכרו תורים במאות שקלים.

לאחר שהבוט פורסם ואכן אלפים הצלחו בעזרתו לקבוע תור לרשות האוכלוסין, נגמרה החגיגה, מי שיצר את הבוט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אחרי שבוע של פעילות ויותר מ4000 תורים שקבענו מנהריה ועד אילת, יצרו לנו מכשול שפשוט אי אפשר לעקוף. זאת לא פעם ראשונה שזה קורה ובכל פעם יצאנו מחוזקים, אבל עכשיו צריך גם להגיד חאלס. אתם רוצים לחסום אותנו ולהמשיך להתעלל באזרחים? בבקשה. בהצלחה במציאת תור בעוד חצי שנה במעלות תרשיחא!

כעת, לאחר אינספור תלונות אזרחים ועיתונאים נראה שבמשרד הפנים הבינו כי אין מנוס אלא לטפל בבעיה. כאמור, ‏רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה היום כי בכדי להקל על מצוקת התורים בלשכות, בשבוע הבא ייפתח בסמוך לקניון איילון מרכז ייעודי חדש להנפקת דרכונים זמניים, המרכז ינפיק דרכונים זמניים לתקופה של שנתיים, בעלות זהה לעלות דרכון זמני בלשכה 

רשות האוכלוסין וההגירה דרכון ביומטרי משרד הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד