ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

דובר צה"ל: "תוקפי החיילים החרדים אינם קומץ קטן"

דובר צה"ל, תא"ל מרדכי התייחס לתקיפת החייל החרדי: "זה אינו קומץ - חיילים חרדים מתלוננים בקביעות על הצקות" • "על ראשי הקהילה החרדית לגנות את התופעה"

מאה שערים אמש. צילום: חדשות 24
מאה שערים אמש. צילום: חדשות 24



דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס לאירוע תקיפת החייל החרדי אמש, בשכונת מאה שערים בירושלים. "האירוע של אתמול הוא חלק מתופעה שאנו נתקלים בה בחודשים האחרונים, מאז שוועדת פרי החלה לדון", אמר תא"ל מרדכי בראיון לגלי צה"ל. "חיילים מותקפים וכרוזים עם ביטויים קשים מופצים. אני תוהה מה היה קורה אם אלו היו פלסטינים שתקפו חיילים. האם יעלה על דעת שחייל במדינת ישראל יתבייש לנוע במדים? אלו אירועים חמורים שצה"ל מוקיע. אני מצפה מראשי הקהילה החרדית לגנותם".

בהתייחס לטענות כי התקיפה נעשתה בידי "קומץ" המוביל את ההסתה נגד חיילי צה"ל, אמר הדובר כי "כשיש לך אירוע ראשון, ושני, ושלישי- זה לא קומץ. צה"ל פתח מרכז מידע ומוקד מיוחד לחיילים חרדים. הם מספרים על הצקות שונות. חיילים חרדים מבקשים פטור ממדים ביציאה הבייתה- ויש מקומות שאנחנו מאשרים להם. אנחנו מחכים שהמשטרה וגורמי אכיפת החוק יטפלו בכך".

עוד בנושא:
הוארך מעצרם של שלושה מעצורי מאה שערים
נטורי קרתא תומכים בתקיפה: "חייל במאה שערים כמו גנב"
עורו • הגיע הזמן להלחם נגד קמפייין ה'חיידקים'
בלעדי • אמו של החייל שהותקף: זה נורא - המשטרה חייבת להתערב ולמגר את התופעה
"שמנהיגי החרדים יקחו המושכות לפני שיקרה אסון"
תקיפה במאה שערים • חייל חרדי הותקף בידי קיצונים וחולץ על ידי כוחות יס"מ

לגבי החיילים החרדים אמר דובר צה"ל כי "מדובר בקבוצת מאוד איכותית. כיום כשלושת אלפים משרתים, הם משרתים במודיעין, בחיל האוויר ובאט"ל. תשעים אחוז מהמשרתים משתחררים ומשתלבים בשוק העבודה. לכן צריך לגנות את זה ולטפל בתופעה. הם מאומנים להילחם באויב ופתאום הם צריכים להתגונן בבית. בתוך הצבא יש הסבר וליווי של המפקדים, איפה ניתן לרתום ולסייע. אנחנו פועלים מול תקשורת החרדים. אני קורא לראשי הציבור החרדי לצאת בקולם ולגנות. על פי היהדות החיילים הם שלוחי מצווה".

דובר צה"ל הוסיף כי גיוס חרדים לצה"ל נמשך כל העת והשנה צפויים להתגייס אלפים נוספים ולהשתלב ביחידות שונות. "אנחנו מתכננים להקים גדוד נוסף קרבי. אנחנו מחכים להם. אנחנו זקוקים להם", הדגיש.
דובר צה''ל תקיפה חרדים מאה שערים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד