כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

'הפלס' מוחה: בנות בית יעקב נפגשות עם 'בני עקיבא'

ה'פלס' תוקף את תנועת 'בנות בית יעקב -בתיה' המארגנת מפגשים עם בנות 'בני עקיבא' • ראשי הארגון: "זה נעשה שנים' - העיתון מתנקם בנו בשל אי-פרסום מודעות"

עורך הפלס נתי גרוסמן. צילום: ארכיון
עורך הפלס נתי גרוסמן. צילום: ארכיון



בנות בית יעקב נפגשות דרך קבע עם בנות בני עקיבא, בחסות גורמים רשמיים בבית יעקב, כך טוען הבוקר עיתון ה'פלס'.

הבוקר פורסמה מתקפה ב'הפלס' נגד תנועת 'בית יעקב-בתיה', התנועה הגדולה של בנות הסמינרים, בהנהלת ישעיהו ליברמן.

לטענת 'הפלס', נערכים דרך קבע מפגשים בין בנות הארגון לבנות תנועת בני עקיבא, במיזם של משרד החינוך ו'צו פיוס'.

בתנועה הגיבו והסבירו כי תנועות הנוער, כולל 'בתיה', 'נוער אגודתי', 'דגל ירושלים' ועוד, חברים ב'פורום תנועות הנוער' הקיים בכל רשות מוניציפלית.

חברות בגוף הזה, היא תנאי מוקדם לכל תקצוב עירוני. הכינוסים הללו מתקיימים מזה עשרים שנה, בכל הגופים של תנועות הנוער.

עוד הוסיפו וטענו ראשי הארגון שמאחורי הפרסום, כך לטענתם, עומדת פעולת סחיטה. לדבריהם אל משרדי הארגון ואל ישעיהו ליברמן, הגיעו טלפונים מצד אנשים שהזדהו כעובדי ביטאון 'הפלס' בהם איימו המטלפנים, כי אם לא תפרסם התנועה מודעות ב'הפלס', כפי שהיא מפרסמת ביומונים האחרים, הביטאון יתקוף את התנועה.

חרם על העיתון

כשנה חלפה מאז הוקם 'הפלס', אך מוסדות וארגונים, מפעלים ועסקים רבים עדיין מחרימים את העיתון ולא מפרסמים בו, בגין סיבות ידועות.

בעיקר הדבר נובע עקב ההוראה המיוחסת לגר"ח קנייבסקי ולפיו אין לפרסם בו. כזכור, גם הרב מנחם כרמל יו"ר רשת 'ברכל' נכנע וחדל לפרסם בביטאון, לאחר החרם הציבורי הספונטני נגדו.

כאמור הדברים הינם כך, לפי טענת אנשי הארגון. 'בחדרי חרדים', פנה לסגן עורך ה'פלס' ישעיה ויין בבקשה לקבל את תגובתו לטענותיהם. הלה סירב להתייחס.

לאחר פרסום הידיעה, הגיבה הנהלת העיתון כדלהלן: "הכתבה בענין תנועת בתיה פורסמה מתוך מטרה אחת ויחידה: להתריע על פירצה חינוכית חמורה. העתון קיבל תגובות רבות מהורים ומחנכים שחיזקו את ידיו על חשיפת הפירצה מתוך אומץ לב ציבורי, והביעו תקוה שבעקבות הפרסום ייעשה חשבון נפש ובדק בית ולא יתקיימו מיפגשים נוספים בעתיד.

"אין כל שחר להשמצות כאילו קדמו לפירסום איומי "סחיטה" שונים. מדובר בנסיון לזרוק בוץ, לחמוק מאחריות ולטשטש את הרושם הקשה של הידיעה. באם יש לגורם כלשהו באירגון "בתיה" מידע על אי מי מטעם עובדי "הפלס" שהשמיע איומים מעין אלה וקישר אותם לכתבה הנ"ל, הוא מתבקש לגשת מיד לתחנת המשטרה, למסור הודעה ולהגיש תלונה על סחיטה באיומים. מקור הידיעה, כפי שהודגש בכתבה של "הפלס", הוא בדיווח של "מעריב", שבו הופיעו עדויות ותמונות על המיפגש. האם גם "מעריב" בדה ופירסם זאת כדי לאלץ את האירגון לפרסם בו מודעות?". עוד מוסיפה הנהלת העיתון וטוענת כי לא ידוע לה על כך ש'בחדרי חרדים' יצר קשר עם מי מאנשי העיתון לפני פרסום הידיעה.
הפלס בתיה עיתונות סחטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד