ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

דיון מכריע על 'ורבורג' • החילונים נערכים

ירושלים: מחר יתקיים דיון מכריע בוועדה המחוזית, על מתחם ורבורג בקרית יובל • החילונים הקימו מטה וקראו לתושבים להשתתף בדיון • החרדים שכרו עורך דין בכיר

ניר ברקת. צילום: ארכיון
ניר ברקת. צילום: ארכיון



המאבק על מתחם ורבורג בשכונת קרית יובל בירושלים עולה שלב: אחרי שמועצת העיר עיכבה בהצבעה במועצת העיר את שינוי ייעוד מתחם ורבורג בשכונה לטובת מכינה קדם צבאית וישיבה חילונית, מכריזים היום (ד') התושבים החילונים מלחמה.

בקריאה שהתפרסמה בדף פייסבוק שנפתח לקראת דיון מחר בוועדה המחוזית במשרד הפנים נקראו התושבים החילונים להשתתף: "אנחנו צריכים אתכם".

עוד בנושא:
החילונים מאיימים על פינדרוס: "ישפך פה דם"
עוד מוקד חיכוך: 'ישיבה' חילונית בקרית יובל
ניצחון בסיבוב הראשון: החרדים ביטלו הקצאת קרקע ל'ישיבה חילונית' בי-ם
ברקת מגיב לכישלון: "תמרור אזהרה, עסקנות פוליטית"

בדיון יבחנו חברי הוועדה את ההחלטה אם לשנות את ייעוד המגרש עבור החילונים או להשאיר את המצב על כנו, ובמהלכו גם ישמעו את ההתנגדויות של התושבים החילונים להחלטת המועצה בשבוע שעבר.

התושבים החילונים טוענים כי מדובר במאבק על צביונה של השכונה, "למה הם נאבקים? הם הרי לא באצת צריכים את המגרש הזה", כתבו בפייסבוק, והשיבו: "מגרש ורבורג הוא המגרש הציבורי הגדול שנותר לבנייה בקריית יובל, והעברתו לידיים חרדיות קיצוניות מסמלת בעיניהם את הניצחון על תושבי השכונה הוותיקים והצלחתם לחרד את השכונה".

התושבים החרדים טוענים ההפך: "ניר ברקת מנסה להוביל מצג שווא כאילו מדובר במאבק על צביונה של השכונה. זה שקר. אנחנו נלחמים עבור 500 ילדים בגילאי גן שאין להם מבני לימוד מסודרים".

החרדים שכרו עורך דין תל אביבי שעלות השתתפתו בוועדה מסתכמת בתשלום חד פעמי של 30,000 שקלים.

על דבר אחד גם החרדים וגם החילונים מסכימים: "אנחנו צריכים תמיכה של כל התושבים".
קרית יובל מתחם ורבורג ירושלים מאבק ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד