א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

היסטוריה בעולם הישיבות • ישיבות חב"ד יאמצו לימודי ליב"ה ובגרות

מהפכה בעולם הישיבות לצעירים • לראשונה יאמצו הישיבות הקטנות של חסידות חב"ד לימודי ליב"ה, יערכו בחינות בגרות לתלמידיהן ויוגדרו כ'תיכונים' • בראש המהלך עומד הגאון רבי מנחם מנדל גולוכובסקי, מבכירי דייני חב"ד ורב הקהילה ברחובות • היסטוריה? היכונו להיסטריה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



היסטוריה של ממש בעולם הישיבות: בעוד המפלגות החרדיות חורקות שיניים מול הקיצוצים בתקציבי מוסדות החינוך החרדים, מתברר כי יש חוגים שמנסים לפתור את הבעיה בדרך יצירתית.

המדובר בחסידות חב"ד.

לפי הכוונת והנחיית הגאון רבי מנחם מענדל גולוכובסקי - דיין בבית הדין של רבני חב"ד - מי שחתם על ההסכם מול משרד החינוך לאחר התייעצות שקיימו רבני חב"ד, קיבלו מנהלי הישיבות לצעירים של חב"ד אישור לכלול בתוכנית הלימודים לימודי ליב"ה ולערוך בחינות בגרות לתלמידים.

מקצועות הבגרות יכללו בין היתר יידיש, נ"ך ותלמוד. המפקח על הלימודים והמלווה את המהלך מטעם משרד החינוך הוא בניהו טווילה.

משמעות הצעד הוא שממוסדות 'תרבות ייחודי' הזוכים בתקצוב של 60-70 אחוזים, יזכו הישיבות הקטנות החב"דיות, שיסווגו כ'תיכון' במאה אחוזי תקצוב.

הישיבות לצעירים של חב"ד כוללות את הישיבות קטנות של רשת תומכי תמימים בלוד, קרית גת, אלעד, בני-ברק, ביתר, אור יהודה, רחובות, צפת, נצרת, באר שבע, נתניה, קריות, וישיבת תורת אמת בירושלים.

הגרמ"מ גולכובסקי הינו רב קהילת חב"ד ברחובות, דיין בית הדין של רבני חב"ד וחבר בהנהלת בית הדין.

גורמים שונים בחסידות חב"ד ניסו להפעיל לחצים שהידיעה לא תפורסם, בטענה שעצם פרסומה יזיק למהלך. ואכן, צפוי שהמהלך יגרור ביקורת קשה מצד חוגים אחרים ביהדות החרדית.

היו שטענו כי גם בעבר נלמדו מקצועות הליב"ה ברשת חב"ד. אך אין ספק שלא היה מדובר מעולם במהלך רשמי של מוסדות החסידות, ובגיבוי רשמי של הרבנים.

במשרד החינוך נבהלו כאשר התברר שדבר ההסכם הגיע לידי 'בחדרי חרדים', אולם סירבו להגיב לידיעה.

הגרמ"מ גולכובסקי סירב להתייחס לידיעה.
חבד ליבה ישיבות תיכוניות לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 63 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד