ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חוק נפיץ

חוק תרומת איברים שונה: כל אחד נחשב לתורם פוטנציאלי

שוויץ הצביעה על חוק תרומת איברים "כברירת מחדל" שנחשב "הסכמה משוערת". וזאת אם המת לא כתב בפירוש את רצונותיו, אך קרובי משפחה עדיין יתבקשו להחליט לפני שיוצאו מהמת איברים. אם אין קרובי משפחה יאסר לקחת איברים

חוק תרומת איברים שונה: כל אחד נחשב לתורם פוטנציאלי
אילוסטרציה צילום: unsplash

שוויץ הצביעה בעד הקלות בכל הנוגע לתרומת איברים, על ידי הפיכת כל אחד לתורם פוטנציאלי לאחר המוות, אלא אם כן הוא מתנגד במפורש. השינוי החוקי אושר על ידי 60% מהמצביעים במשאל עם. על פי החוק החדש, השתלות אפשריות רק אם הנפטר הסכים בעודו בחיים.

אך מאחר ורצונות המתים לרוב אינם ידועים, ובמקרים כאלה ההחלטה נתונה בידי קרובי משפחה שברוב המקרים בוחרים נגד תרומת איברים, כך דווח ב'גארדיאן'.

בסוף 2021, יותר מ-1,400 חולים המתינו לאיברים להשתלה בשוויץ, מדינה שמונה כ-8.6 מיליון אזרחים. בשנה שעברה, 166 מתים תרמו את איבריהם בשווייץ, ובסך הכל הושתלו 484 איברים כאלה. לעומתם, 72 איש מתו בשנת 2021 בזמן שהמתינו ברשימת המתנה להשתלת איברים, כך לפי ארגון Swisstransplant.

"הציבור הראה שהוא מוכן לתת הזדמנות לאנשים שנמצאים ברשימת ההמתנה", אמר מנהל Swisstransplant, פרנץ אימר. בניסיון לצמצם את העומס, הממשלה והפרלמנט רצו לשנות את החוק למודל של "הסכמה משוערת", דבר שכבר אומץ במספר מדינות אחרות באירופה. לפי אותה מערכת, אנשים שאינם מעוניינים להפוך לתורמי איברים לאחר המוות חייבים לומר זאת במפורש.

אך מי שלא הבהיר את רצונותיו, ייחשב כמי שמסכים. עם זאת, קרובי משפחה עדיין יוכלו לסרב אם הם יודעים או חושדים שהאדם הנוגע בדבר היה בוחר שלא לתרום איברים. במקרים בהם לא ניתן ליצור קשר עם קרובי משפחה, אין להוציא איברים. הכללים יחולו רק על אנשים בני 16 ומעלה.

התנאים הרפואיים לתרומה נשארים זהים: רק אנשים שמתים ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים יכולים לתרום את איבריהם, ושני רופאים חייבים לאשר את המוות.

תרומת איברים חוק השתלת איברים שוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד